All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Utilization of Customer Relationship Management (CRM) and the Effects of its use on the financial performance of companies in the Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43872351" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43872351 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Využití konceptu Customer relationship management a vliv jeho využívání na finanční výkonnost podniků v České republice

  • Original language description

    Cílem článku je analyzovat využití konceptů Řízení vztahů se zákazníky (CRM) v českých podnicích a vlivu jeho využívání na finanční výkonnost podniků. Na FaME UTB ve Zlíně bylo provedeno rozsáhlé dotazníkové šetření (celkem 350 podniků v ČR), které odhalilo, že CRM je využíváno 26 % podniků, což je méně v porovnání s podobnými výzkumy provedenými v rozvinutých zemích. S využitím chí-kvadrátu nebyl prokázán vliv zaměření podniku, stáří podniku a velikosti podniku na využívání konceptu CRM. Taktéž bylo testováno, zda využívání CRM v podnikové praxi vede ke zvýšené finanční výkonnosti podniků. Jako indikátory finanční výkonnosti byly vybrány rentabilita vlastního kapitálu a rentabilita celkového kapitálu. Podniky využívající CRM dosáhly vyšší střední hodnotu rentabilit, ale rozdíly v dosažené výkonnosti nelze vzhledem k dosaženým výsledkům považovat za významné. Testování bylo provedeno s využitím Wilcoxonova testu. Dále bylo zjištěno, že ani vyšší spokojenost manažerů s využíváním konceptu CRM nemá vliv na finanční výkonnost podniků.

  • Czech name

    Využití konceptu Customer relationship management a vliv jeho využívání na finanční výkonnost podniků v České republice

  • Czech description

    Cílem článku je analyzovat využití konceptů Řízení vztahů se zákazníky (CRM) v českých podnicích a vlivu jeho využívání na finanční výkonnost podniků. Na FaME UTB ve Zlíně bylo provedeno rozsáhlé dotazníkové šetření (celkem 350 podniků v ČR), které odhalilo, že CRM je využíváno 26 % podniků, což je méně v porovnání s podobnými výzkumy provedenými v rozvinutých zemích. S využitím chí-kvadrátu nebyl prokázán vliv zaměření podniku, stáří podniku a velikosti podniku na využívání konceptu CRM. Taktéž bylo testováno, zda využívání CRM v podnikové praxi vede ke zvýšené finanční výkonnosti podniků. Jako indikátory finanční výkonnosti byly vybrány rentabilita vlastního kapitálu a rentabilita celkového kapitálu. Podniky využívající CRM dosáhly vyšší střední hodnotu rentabilit, ale rozdíly v dosažené výkonnosti nelze vzhledem k dosaženým výsledkům považovat za významné. Testování bylo provedeno s využitím Wilcoxonova testu. Dále bylo zjištěno, že ani vyšší spokojenost manažerů s využíváním konceptu CRM nemá vliv na finanční výkonnost podniků.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50206 - Finance

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/EE2.3.20.0147" target="_blank" >EE2.3.20.0147: Development of Manpower in the Research Field of Performance Measurement and Operation, Companies, Clusters and Regions</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Scientia et Societas

  • ISSN

    1801-7118

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    10

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    145-157

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database