Utilization of Customer Relationship Management (CRM) and the Effects of its use on the financial performance of companies in the Czech Republic
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43872351" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43872351 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Využití konceptu Customer relationship management a vliv jeho využívání na finanční výkonnost podniků v České republice
Original language description
Cílem článku je analyzovat využití konceptů Řízení vztahů se zákazníky (CRM) v českých podnicích a vlivu jeho využívání na finanční výkonnost podniků. Na FaME UTB ve Zlíně bylo provedeno rozsáhlé dotazníkové šetření (celkem 350 podniků v ČR), které odhalilo, že CRM je využíváno 26 % podniků, což je méně v porovnání s podobnými výzkumy provedenými v rozvinutých zemích. S využitím chí-kvadrátu nebyl prokázán vliv zaměření podniku, stáří podniku a velikosti podniku na využívání konceptu CRM. Taktéž bylo testováno, zda využívání CRM v podnikové praxi vede ke zvýšené finanční výkonnosti podniků. Jako indikátory finanční výkonnosti byly vybrány rentabilita vlastního kapitálu a rentabilita celkového kapitálu. Podniky využívající CRM dosáhly vyšší střední hodnotu rentabilit, ale rozdíly v dosažené výkonnosti nelze vzhledem k dosaženým výsledkům považovat za významné. Testování bylo provedeno s využitím Wilcoxonova testu. Dále bylo zjištěno, že ani vyšší spokojenost manažerů s využíváním konceptu CRM nemá vliv na finanční výkonnost podniků.
Czech name
Využití konceptu Customer relationship management a vliv jeho využívání na finanční výkonnost podniků v České republice
Czech description
Cílem článku je analyzovat využití konceptů Řízení vztahů se zákazníky (CRM) v českých podnicích a vlivu jeho využívání na finanční výkonnost podniků. Na FaME UTB ve Zlíně bylo provedeno rozsáhlé dotazníkové šetření (celkem 350 podniků v ČR), které odhalilo, že CRM je využíváno 26 % podniků, což je méně v porovnání s podobnými výzkumy provedenými v rozvinutých zemích. S využitím chí-kvadrátu nebyl prokázán vliv zaměření podniku, stáří podniku a velikosti podniku na využívání konceptu CRM. Taktéž bylo testováno, zda využívání CRM v podnikové praxi vede ke zvýšené finanční výkonnosti podniků. Jako indikátory finanční výkonnosti byly vybrány rentabilita vlastního kapitálu a rentabilita celkového kapitálu. Podniky využívající CRM dosáhly vyšší střední hodnotu rentabilit, ale rozdíly v dosažené výkonnosti nelze vzhledem k dosaženým výsledkům považovat za významné. Testování bylo provedeno s využitím Wilcoxonova testu. Dále bylo zjištěno, že ani vyšší spokojenost manažerů s využíváním konceptu CRM nemá vliv na finanční výkonnost podniků.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50206 - Finance
Result continuities
Project
<a href="/en/project/EE2.3.20.0147" target="_blank" >EE2.3.20.0147: Development of Manpower in the Research Field of Performance Measurement and Operation, Companies, Clusters and Regions</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Scientia et Societas
ISSN
1801-7118
e-ISSN
—
Volume of the periodical
10
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
13
Pages from-to
145-157
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—