Possibilities of Implementing Crowdsourcing as a Crisis Management Tool in Public Administration
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F14%3A43874059" target="_blank" >RIV/70883521:28120/14:43874059 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Možnosti implementace crowdsourcingu jako nástroje krizového řízení ve veřejné správě
Original language description
Paralelně s rozvojem nových informačních a komunikačních technologií dochází k rozvoji crowdsourcingu, jako nové metody znalostní práce ve virtuálním prostředí, která využívá kolektivní inteligenci. Právě díky rozvoji moderních technologií a zejména pakdíky masovému nástupu sociálních médií se zvyšuje potenciál využití crowdsourcingu, který nachází své uplatnění v různých oblastech zájmu. Jednou z nich je i oblast krizového řízení ve veřejné sféře. Pro vhodné využití crowdsourcovaných dat byla vyvinutařada platforem, z nichž nejznámější je bezesporu open-source platforma Ushahidi, poprvé použita roku 2008 v Keni. Tato neustále aktualizovaná platforma, jejímiž základními stavebními prvky jsou právě crowdsourcing, občanská žurnalistika, geoprostorové informace a práce dobrovolníků, byla od té doby několikrát úspěšně využita, a to nejen pro monitorování krizových situací. Cílem tohoto příspěvku je na základě demonstrovaných příkladů dobré praxe úspěšného nasazení platformy Ushahidi ve s
Czech name
Možnosti implementace crowdsourcingu jako nástroje krizového řízení ve veřejné správě
Czech description
Paralelně s rozvojem nových informačních a komunikačních technologií dochází k rozvoji crowdsourcingu, jako nové metody znalostní práce ve virtuálním prostředí, která využívá kolektivní inteligenci. Právě díky rozvoji moderních technologií a zejména pakdíky masovému nástupu sociálních médií se zvyšuje potenciál využití crowdsourcingu, který nachází své uplatnění v různých oblastech zájmu. Jednou z nich je i oblast krizového řízení ve veřejné sféře. Pro vhodné využití crowdsourcovaných dat byla vyvinutařada platforem, z nichž nejznámější je bezesporu open-source platforma Ushahidi, poprvé použita roku 2008 v Keni. Tato neustále aktualizovaná platforma, jejímiž základními stavebními prvky jsou právě crowdsourcing, občanská žurnalistika, geoprostorové informace a práce dobrovolníků, byla od té doby několikrát úspěšně využita, a to nejen pro monitorování krizových situací. Cílem tohoto příspěvku je na základě demonstrovaných příkladů dobré praxe úspěšného nasazení platformy Ushahidi ve s
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Znalosti pro tržní praxi 2014: Média a komunikace v 21. století
ISBN
978-80-87533-07-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
359-369
Publisher name
Societas Scientiarum Olomoucensis II
Place of publication
Olomouc
Event location
Olomouc
Event date
Sep 11, 2014
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—