The Life of a Successful University Student
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F16%3A43875240" target="_blank" >RIV/70883521:28120/16:43875240 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Život úspěšného studenta na vysoké škole
Original language description
Tento článek prezentuje využití projekční metody koláže ve výzkumu zaměřeném na úspěšného vysokoškolského studenta. Cílem výzkumu bylo zjistit, co je typické pro úspěšného vysokoškolského studenta dle vysokoškolských studentů. Studentské týmy tvořily koláž na téma "Život úspěšného studenta na vysoké škole". Výstupy získané z workshopu byly analyzovány s využitím softwaru Atlas.ti. Výsledky ukázaly, že k hlavním charakteristikám úspěšného studenta na vysoké škole patří schopnost sebeřízení (včetně zvládání organizování svého času), překonávání překážek a zvládání neúspěchu, znalost životního cíle a cesta k jeho dosažení, budování a udržování mezilidských vztahů, vnitřní motivace a ochota odlišit se od průměru. Ani jedna skupina se v koláži nezaměřila na přípravu studenta do školy, na zkoušky či studium literatury. Neobjevil se také žádný obrázek učitele či knihovny. Metoda koláže se ukázala jako přínosná především jako výchozí bod pro diskuzi.
Czech name
Život úspěšného studenta na vysoké škole
Czech description
Tento článek prezentuje využití projekční metody koláže ve výzkumu zaměřeném na úspěšného vysokoškolského studenta. Cílem výzkumu bylo zjistit, co je typické pro úspěšného vysokoškolského studenta dle vysokoškolských studentů. Studentské týmy tvořily koláž na téma "Život úspěšného studenta na vysoké škole". Výstupy získané z workshopu byly analyzovány s využitím softwaru Atlas.ti. Výsledky ukázaly, že k hlavním charakteristikám úspěšného studenta na vysoké škole patří schopnost sebeřízení (včetně zvládání organizování svého času), překonávání překážek a zvládání neúspěchu, znalost životního cíle a cesta k jeho dosažení, budování a udržování mezilidských vztahů, vnitřní motivace a ochota odlišit se od průměru. Ani jedna skupina se v koláži nezaměřila na přípravu studenta do školy, na zkoušky či studium literatury. Neobjevil se také žádný obrázek učitele či knihovny. Metoda koláže se ukázala jako přínosná především jako výchozí bod pro diskuzi.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AE - Management, administration and clerical work
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GAP407%2F12%2F0821" target="_blank" >GAP407/12/0821: Creating a Czech Instrument for Measuring Academic Tacit Knowledge</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Psychologie pro praxi
ISSN
1803-8670
e-ISSN
—
Volume of the periodical
51
Issue of the periodical within the volume
3-4
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
14
Pages from-to
21-34
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—