Behavioral competencies of project managers: Necessity or chimera?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F17%3A63517686" target="_blank" >RIV/70883521:28120/17:63517686 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Behaviorální kompetence projektových manažerů: nezbytnost či chiméra?
Original language description
Projektové řízení je disciplína, která v České republice zažívá svůj boom až v posledním desetiletí. Je však velmi aktuální s ohledem na skutečnost, kolik různých projektů se denně na celém světě realizuje, jeho důležitost se zvyšuje, považuje se za směsici vědy a umění. Jeho důležitou součástí je projektový manažer, který je zodpovědný nejen za splnění cíle projektu, ale je klíčovou osobou po dobu jeho celého životního cyklu. Konkrétní znalosti manažera závisí na zadání projektu. Existuje ovšem znalostní základ, který lze aplikovat na všechny projekty. K osobě projektového manažera se tedy vážou jeho kompetence. Předkládaný příspěvek cílí k analýze behaviorálních kompetencí manažera vzdělávacích projektů. Vzdělávacím sektorem jsou myšleny především české veřejné i soukromé vysoké školy a vzdělávací instituce a agentury, které poskytují kurzy s možností vzdělávání pro firmy i jednotlivce. Metodika vědeckých prací je členěna do pěti kroků. Prvním z nich je určení cíle výzkumu, následuje provedení kritické literární rešerše a definování hypotéz. Třetím krokem je výběr vhodných metod a získání dat prostřednictvím kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Ve čtvrtém kroku jsou zpracována data pomocí matematicko-statistických metod. Poslední krok je zaměřen na ověření hypotéz, interpretujeme výsledky a dochází ke kontrole naplnění cíle.
Czech name
Behaviorální kompetence projektových manažerů: nezbytnost či chiméra?
Czech description
Projektové řízení je disciplína, která v České republice zažívá svůj boom až v posledním desetiletí. Je však velmi aktuální s ohledem na skutečnost, kolik různých projektů se denně na celém světě realizuje, jeho důležitost se zvyšuje, považuje se za směsici vědy a umění. Jeho důležitou součástí je projektový manažer, který je zodpovědný nejen za splnění cíle projektu, ale je klíčovou osobou po dobu jeho celého životního cyklu. Konkrétní znalosti manažera závisí na zadání projektu. Existuje ovšem znalostní základ, který lze aplikovat na všechny projekty. K osobě projektového manažera se tedy vážou jeho kompetence. Předkládaný příspěvek cílí k analýze behaviorálních kompetencí manažera vzdělávacích projektů. Vzdělávacím sektorem jsou myšleny především české veřejné i soukromé vysoké školy a vzdělávací instituce a agentury, které poskytují kurzy s možností vzdělávání pro firmy i jednotlivce. Metodika vědeckých prací je členěna do pěti kroků. Prvním z nich je určení cíle výzkumu, následuje provedení kritické literární rešerše a definování hypotéz. Třetím krokem je výběr vhodných metod a získání dat prostřednictvím kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Ve čtvrtém kroku jsou zpracována data pomocí matematicko-statistických metod. Poslední krok je zaměřen na ověření hypotéz, interpretujeme výsledky a dochází ke kontrole naplnění cíle.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2017
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Journal of Global Science
ISSN
2453-756X
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2017
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
13
Pages from-to
1-13
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—