All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Significant attributes of entrepreneurial orientation in the segment of small and medium-sized enterprises

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F17%3A63518086" target="_blank" >RIV/70883521:28120/17:63518086 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Významné atributy podnikatelské orientace v segmentu malých a středních podniků

  • Original language description

    Vzhledem k významu malých a středních podniků (MSP) pro českou ekonomiku a nedostatku poznatků o podnikatelské orientaci v podmínkách České republiky v tomto sektoru si tato vědecká publikace za hlavní cíl klade rozšířit a prohloubit současné vědecké poznání o podnikatelské orientaci v oblasti malých a středních podniků. Vzhledem k nesporně významnému podílu MSP na výkonnosti české ekonomiky měřené základním ukazateli HDP či zaměstnanosti patří prohloubení znalostí umožňujících hledat cesty možného zvýšení výkonnosti MSP cestou podnikatelsky orientovaného chování vykazujícího prvky inovativnosti, přiměřeného rizikového chování, proaktivního přístupu, agresivity vůči konkurenci či nezávislosti, mezi důležité oblasti jak teorie, tak také praktických přínosů pro podnikatelskou praxi. Významnou součástí monografie je prezentace výsledků výzkumu podnikatelského prostředí MSP v České republice realizovaného v roce 2015 se zaměřením vedle přístupu podnikatelů k riziku i na podnikatelskou orientaci z pohledu jednotlivých prvků a v dalším kroku ve vztahu k vybraným sociodemografickým faktorům (pohlaví a věk podnikatele, vzdělání podnikatele, velikost a věk podniku). Vzhledem k narůstajícímu podílu žen v podnikání mají výsledky našeho výzkumu zohledněním faktoru pohlaví vedle dalších zkoumaných informační význam pro zhodnocení a srovnání rozdílného přístupu obou pohlaví k hodnoceným prvkům podnikatelské orientace a mohou tak napomoci při hledání vhodných motivačních nástrojů např. pro větší iniciativu v oblasti inovací podnikatelských plánů, ať už ze strany státu (zejména Ministerstvo průmyslu a obchodu), tak ze strany různých zájmových seskupení, např. Asociace malých a středních podniků v ČR a živnostníků.

  • Czech name

    Významné atributy podnikatelské orientace v segmentu malých a středních podniků

  • Czech description

    Vzhledem k významu malých a středních podniků (MSP) pro českou ekonomiku a nedostatku poznatků o podnikatelské orientaci v podmínkách České republiky v tomto sektoru si tato vědecká publikace za hlavní cíl klade rozšířit a prohloubit současné vědecké poznání o podnikatelské orientaci v oblasti malých a středních podniků. Vzhledem k nesporně významnému podílu MSP na výkonnosti české ekonomiky měřené základním ukazateli HDP či zaměstnanosti patří prohloubení znalostí umožňujících hledat cesty možného zvýšení výkonnosti MSP cestou podnikatelsky orientovaného chování vykazujícího prvky inovativnosti, přiměřeného rizikového chování, proaktivního přístupu, agresivity vůči konkurenci či nezávislosti, mezi důležité oblasti jak teorie, tak také praktických přínosů pro podnikatelskou praxi. Významnou součástí monografie je prezentace výsledků výzkumu podnikatelského prostředí MSP v České republice realizovaného v roce 2015 se zaměřením vedle přístupu podnikatelů k riziku i na podnikatelskou orientaci z pohledu jednotlivých prvků a v dalším kroku ve vztahu k vybraným sociodemografickým faktorům (pohlaví a věk podnikatele, vzdělání podnikatele, velikost a věk podniku). Vzhledem k narůstajícímu podílu žen v podnikání mají výsledky našeho výzkumu zohledněním faktoru pohlaví vedle dalších zkoumaných informační význam pro zhodnocení a srovnání rozdílného přístupu obou pohlaví k hodnoceným prvkům podnikatelské orientace a mohou tak napomoci při hledání vhodných motivačních nástrojů např. pro větší iniciativu v oblasti inovací podnikatelských plánů, ať už ze strany státu (zejména Ministerstvo průmyslu a obchodu), tak ze strany různých zájmových seskupení, např. Asociace malých a středních podniků v ČR a živnostníků.

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50204 - Business and management

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-7454-679-2

  • Number of pages

    244

  • Publisher name

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Place of publication

    Zlín

  • UT code for WoS book