Offices of the future in terms of ergonomics and work environment optimisation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28120%2F22%3A63542238" target="_blank" >RIV/70883521:28120/22:63542238 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kanceláře budoucnosti z hlediska ergonomie a optimalizace pracovního prostředí
Original language description
Tento článek je věnován tématu kanceláře budoucnosti, které se v poslední době čím dál tím více dostává do podvědomí společností, a to i díky externích globálním vlivům. Zvýšené nároky na digitální komunikaci, flexibilní pracovní stanice a střídavou práci doma se stávají soudobými trendy administrativních pracovníků. Hlavním cílem tohoto článku je představení těchto kanceláří v kontextu ergonomie, mentální hygieny práce, správného layoutu kanceláře, trhem nabízených zdravotně ergonomických prostředků a soudobých globálních trendů působících na práci v administrativě. Autoři článku použili metodu kvalitativního výzkumu ve formě checklistů a polostrukturované rozhovory s pracovníky vybraného administrativního procesu. Důvodem vytvoření kanceláří budoucnosti je snížení pracovní zátěže a zdravotních potíží u pracovníků, zvýšení motivace pracovat pro danou firmu a zvýšení produktivity práce. Tato studie může být přínosná pro firmy jako ukázková studie pro nastavení kanceláře budoucnosti pro svoje zaměstnance. Hlavní výsledky tohoto článku jsou postupové kroky pro vytvoření kanceláře budoucnosti a prvky, které by tato kancelář budoucnosti měla obsahovat.
Czech name
Kanceláře budoucnosti z hlediska ergonomie a optimalizace pracovního prostředí
Czech description
Tento článek je věnován tématu kanceláře budoucnosti, které se v poslední době čím dál tím více dostává do podvědomí společností, a to i díky externích globálním vlivům. Zvýšené nároky na digitální komunikaci, flexibilní pracovní stanice a střídavou práci doma se stávají soudobými trendy administrativních pracovníků. Hlavním cílem tohoto článku je představení těchto kanceláří v kontextu ergonomie, mentální hygieny práce, správného layoutu kanceláře, trhem nabízených zdravotně ergonomických prostředků a soudobých globálních trendů působících na práci v administrativě. Autoři článku použili metodu kvalitativního výzkumu ve formě checklistů a polostrukturované rozhovory s pracovníky vybraného administrativního procesu. Důvodem vytvoření kanceláří budoucnosti je snížení pracovní zátěže a zdravotních potíží u pracovníků, zvýšení motivace pracovat pro danou firmu a zvýšení produktivity práce. Tato studie může být přínosná pro firmy jako ukázková studie pro nastavení kanceláře budoucnosti pro svoje zaměstnance. Hlavní výsledky tohoto článku jsou postupové kroky pro vytvoření kanceláře budoucnosti a prvky, které by tato kancelář budoucnosti měla obsahovat.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50204 - Business and management
Result continuities
Project
—
Continuities
S - Specificky vyzkum na vysokych skolach
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Ergonomie a moderní životní styl – Sborník konference
ISBN
978-80-01-06957-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
14-23
Publisher name
České vysoké učení technické v Praze
Place of publication
Praha
Event location
Praha
Event date
Apr 28, 2022
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—