Music and We. Buying Behaviour on Cultural Goods Markets 2015
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28130%2F16%3A43874958" target="_blank" >RIV/70883521:28130/16:43874958 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hudba a my : Nákupní chování na trzích kulturních produktů 2015
Original language description
Tato monografie nabízí obraz vztahu lidí k hudbě, který je načrtnut pomocí kombinace závěrů kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Kvalitativní výzkum nabídl pohled na otázku, proč lidé poslouchají hudbu, jaké motivace je k tomu vedou a jaké pocity jim to dodává. Otázka byla zkoumána na základě spojení, které lidé deklarovali mezi svou vlastní dobrou a špatnou náladou a hudbou, kterou by si v takové situaci pustili. Výzkum odhalil určité strategie, které lidé používají, když chtějí pomocí hudby podpořit, doplnit nebo udržet dobou náladu, nebo když chtějí kompenzovat či vyřešit náladu špatnou. Způsob, jakým lidé toto spojení popisují, dává kromě toho hlouběji nahlédnout do způsobů, jimž poslech hudby prožívají, a pocitů, které při tom mají. Kvantitativní výzkum měl dvě části. První z nich byla zaměřena na zodpovězení otázky, jaký má česká veřejnost postoj ke koncertně provozované hudbě. Cílem bylo zjistit, které části veřejnosti a jak často chodí na koncerty, nakolik je pro ně návštěva koncertů atraktivní, s čím si ji spojují, nakolik pro ně funguje jako aspekt společenských kontaktů. Cílem bylo kromě toho zjistit, zda, nakolik a v čem se v tomto smyslu liší postoje k populární a vážné hudbě. Druhá část výzkumu byla zaměřena na identifikaci publika jednotlivých hudebních stylů a analýzu a deskripci jejich nákupního chování ve vztahu k vybraným hmotným produktům a službám, stejně jako jejich postoje k určitým společenským tématům.
Czech name
Hudba a my : Nákupní chování na trzích kulturních produktů 2015
Czech description
Tato monografie nabízí obraz vztahu lidí k hudbě, který je načrtnut pomocí kombinace závěrů kvalitativního a kvantitativního výzkumu. Kvalitativní výzkum nabídl pohled na otázku, proč lidé poslouchají hudbu, jaké motivace je k tomu vedou a jaké pocity jim to dodává. Otázka byla zkoumána na základě spojení, které lidé deklarovali mezi svou vlastní dobrou a špatnou náladou a hudbou, kterou by si v takové situaci pustili. Výzkum odhalil určité strategie, které lidé používají, když chtějí pomocí hudby podpořit, doplnit nebo udržet dobou náladu, nebo když chtějí kompenzovat či vyřešit náladu špatnou. Způsob, jakým lidé toto spojení popisují, dává kromě toho hlouběji nahlédnout do způsobů, jimž poslech hudby prožívají, a pocitů, které při tom mají. Kvantitativní výzkum měl dvě části. První z nich byla zaměřena na zodpovězení otázky, jaký má česká veřejnost postoj ke koncertně provozované hudbě. Cílem bylo zjistit, které části veřejnosti a jak často chodí na koncerty, nakolik je pro ně návštěva koncertů atraktivní, s čím si ji spojují, nakolik pro ně funguje jako aspekt společenských kontaktů. Cílem bylo kromě toho zjistit, zda, nakolik a v čem se v tomto smyslu liší postoje k populární a vážné hudbě. Druhá část výzkumu byla zaměřena na identifikaci publika jednotlivých hudebních stylů a analýzu a deskripci jejich nákupního chování ve vztahu k vybraným hmotným produktům a službám, stejně jako jejich postoje k určitým společenským tématům.
Classification
Type
B - Specialist book
CEP classification
AJ - Literature, mass media, audio-visual activities
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
978-80-87500-84-2
Number of pages
308
Publisher name
VeRBuM
Place of publication
Zlín
UT code for WoS book
—