One of possible approaches to heat output control of hot-water piping for heat supply to wide district heating system: simulation verification of basic method of control
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28140%2F08%3A63507060" target="_blank" >RIV/70883521:28140/08:63507060 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Jeden z možných způsobů řízení tepelného výkonu horkovodu v rozlehlých teplárenských soustavách: simulační ověření základního způsobu řízení.
Original language description
Článek se zabývá simulačním ověřením jednoho z možných způsobů řízení tepelného výkonu horkovodu v rozlehlých teplárenských soustavách. Je popsán tzv. kvalitativně-kvantitativní způsob řízení tepelného výkonu s využitím předpovědi průběhu denního diagramu dodávky tepla (DDDT) v horkovodních systémech soustav centralizovaného zásobování teplem. Navržený způsob řízení umožňuje eliminovat vliv dopravního zpoždění, které vzniká na cestě mezi zdrojem tepla a jednotlivými spotřebiteli. Tato vzdálenost může dosahovat až několika kilometrů. Dopravní zpoždění je závislé na rychlosti teplonosného média a na délce spojovacího potrubí. Způsob řízení výkonu horkovodu spočívá v současném a průběžném působení dvou akčních veličin ovlivňujících přenášený tepelný výkona ve využívání předpovědi požadovaného tepelného výkonu v dané lokalitě.
Czech name
Jeden z možných způsobů řízení tepelného výkonu horkovodu v rozlehlých teplárenských soustavách: simulační ověření základního způsobu řízení.
Czech description
Článek se zabývá simulačním ověřením jednoho z možných způsobů řízení tepelného výkonu horkovodu v rozlehlých teplárenských soustavách. Je popsán tzv. kvalitativně-kvantitativní způsob řízení tepelného výkonu s využitím předpovědi průběhu denního diagramu dodávky tepla (DDDT) v horkovodních systémech soustav centralizovaného zásobování teplem. Navržený způsob řízení umožňuje eliminovat vliv dopravního zpoždění, které vzniká na cestě mezi zdrojem tepla a jednotlivými spotřebiteli. Tato vzdálenost může dosahovat až několika kilometrů. Dopravní zpoždění je závislé na rychlosti teplonosného média a na délce spojovacího potrubí. Způsob řízení výkonu horkovodu spočívá v současném a průběžném působení dvou akčních veličin ovlivňujících přenášený tepelný výkona ve využívání předpovědi požadovaného tepelného výkonu v dané lokalitě.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
JE - Non-nuclear power engineering, energy consumption and utilization
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA101%2F06%2F0920" target="_blank" >GA101/06/0920: The Development and the Use of Advanced Control Algorithms for Cost Effective and Environmental Compatible Operation of District Heating Systems</a><br>
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)
Others
Publication year
2008
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
8th International Conference Control of Power Systems '08
ISBN
978-80-227-2883-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
14
Pages from-to
—
Publisher name
Slovenská technická univerzita v Bratislave
Place of publication
Bratislava
Event location
Štrbské Pleso, Slovenská republika
Event date
Jun 13, 2008
Type of event by nationality
CST - Celostátní akce
UT code for WoS article
—