SUPERVISION AS A POSSIBLE MEAN OF SUPPORT IN THE ETHICS OF HELPING PROFESSIONS WORKERS
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F09%3A63508023" target="_blank" >RIV/70883521:28150/09:63508023 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
SUPERVIZE JAKO MOŽNÁ PODPORA ETICKÉHO PŘÍSTUPU PRACOVNÍKŮ V POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍCH
Original language description
Supervizi můžeme chápat jako jeden z nástrojů podporující etické jednání v pomáhajících profesích a současně předcházející jednání neetickému. Etika není výhradně teoretickou filozofickou disciplínou zkoumající morálně relevantní chování a jeho normy, ale zabývá se správným (obvyklým) jednáním člověka a jeho praktickým konáním v každodenním životě. Vzhledem k uvedenému je zapotřebí, aby v pomáhajících profesích byl zavedený určitý mechanismus vnější podpory a doprovázení pracovníků, který by dokázal vhodnou formou nastavit tzv. morální zrcadlo, ve kterém by se odráželo jejich činění. Morální hodnocení posuzuje lidské chování v kategoriích dobra a zla, a to v porovnání s lidským svědomím. Jde o soubor hodnotících soudů, názorů, pravidel, zvyků a ideálů,jímž se lidé ve svém jednání řídí, který je kulturně a historicky podmíněný. Podstatou supervize, jak je chápána v pomáhajících profesích, je hlavně reflexe, podpora a rozvoj pracovníka a pracovního kolektivu. Vztah mezi supervizorem a s
Czech name
SUPERVIZE JAKO MOŽNÁ PODPORA ETICKÉHO PŘÍSTUPU PRACOVNÍKŮ V POMÁHAJÍCÍCH PROFESÍCH
Czech description
Supervizi můžeme chápat jako jeden z nástrojů podporující etické jednání v pomáhajících profesích a současně předcházející jednání neetickému. Etika není výhradně teoretickou filozofickou disciplínou zkoumající morálně relevantní chování a jeho normy, ale zabývá se správným (obvyklým) jednáním člověka a jeho praktickým konáním v každodenním životě. Vzhledem k uvedenému je zapotřebí, aby v pomáhajících profesích byl zavedený určitý mechanismus vnější podpory a doprovázení pracovníků, který by dokázal vhodnou formou nastavit tzv. morální zrcadlo, ve kterém by se odráželo jejich činění. Morální hodnocení posuzuje lidské chování v kategoriích dobra a zla, a to v porovnání s lidským svědomím. Jde o soubor hodnotících soudů, názorů, pravidel, zvyků a ideálů,jímž se lidé ve svém jednání řídí, který je kulturně a historicky podmíněný. Podstatou supervize, jak je chápána v pomáhajících profesích, je hlavně reflexe, podpora a rozvoj pracovníka a pracovního kolektivu. Vztah mezi supervizorem a s
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AO - Sociology, demography
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA406%2F09%2F1240" target="_blank" >GA406/09/1240: Cognitivne and Non-cognitive Determinants of the Self-Reguleted Learning Development for Auxilliary Services Professions` Students.</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Etické aspekty ošetřovatelské péče v teorii a praxi
ISBN
978-80-7013-506-8
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
—
Publisher name
Národní centrum ošetřovatelství a nelékařských zdravotnických oborů
Place of publication
Brno
Event location
Zlín, Česká republika
Event date
Oct 13, 2009
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—