The importance of emotional intelligence for the development of social instructors? skills
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F09%3A63509944" target="_blank" >RIV/70883521:28150/09:63509944 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Význam emoční inteligence pro rozvoj kompetencí sociálního pedagoga
Original language description
V posledním desetiletí slýcháme stále častěji hovořit o významu emocí pro náš každodenní život a jsme stále častěji konfrontováni s důsledky emoční negramotnosti, která se projevuje citovou ochablostí, nárůstem depresí a depresogenních způsobů myšlení, zvýšenou agresivitou v sociálních interakcích a sociálním jednání. Na problematiku emocí se zaměřuje celá řada vědeckých výzkumů, kdy nelze opomenout tzv. Komerční model emoční inteligence Daniela Golemana. Vzhledem k tomu, že vysoká úroveň emoční inteligence nemusí ještě znamenat, že jedinec zvládne její praktické využití, rozlišuje Goleman pojem emoční kompetence, které jsou nedílnou součástí emoční inteligence. Právě sociální a emoční kompetence považuje autorka příspěvku za klíčové pro práci sociálního pedagoga a zdůrazňuje nutnost rozvíjení příslušných schopností u studentů pomáhajících profesí. Emoční inteligence je považována za stejně důležitou a někdy i důležitější, než tradiční rozumová inteligence. Emoce jsou historicky mnohem
Czech name
Význam emoční inteligence pro rozvoj kompetencí sociálního pedagoga
Czech description
V posledním desetiletí slýcháme stále častěji hovořit o významu emocí pro náš každodenní život a jsme stále častěji konfrontováni s důsledky emoční negramotnosti, která se projevuje citovou ochablostí, nárůstem depresí a depresogenních způsobů myšlení, zvýšenou agresivitou v sociálních interakcích a sociálním jednání. Na problematiku emocí se zaměřuje celá řada vědeckých výzkumů, kdy nelze opomenout tzv. Komerční model emoční inteligence Daniela Golemana. Vzhledem k tomu, že vysoká úroveň emoční inteligence nemusí ještě znamenat, že jedinec zvládne její praktické využití, rozlišuje Goleman pojem emoční kompetence, které jsou nedílnou součástí emoční inteligence. Právě sociální a emoční kompetence považuje autorka příspěvku za klíčové pro práci sociálního pedagoga a zdůrazňuje nutnost rozvíjení příslušných schopností u studentů pomáhajících profesí. Emoční inteligence je považována za stejně důležitou a někdy i důležitější, než tradiční rozumová inteligence. Emoce jsou historicky mnohem
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2009
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Sociální pedagogika ve střední Evropě, současný stav a perspektivy
ISBN
978-80-87182-08-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
9
Pages from-to
—
Publisher name
Institut mezioborových studií Brno
Place of publication
Brno
Event location
Brno
Event date
Jan 1, 2009
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—