All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Ethics. ?Difficult client?. Nurse. Empathy. Communication.

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F10%3A63509986" target="_blank" >RIV/70883521:28150/10:63509986 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Sestra a "obtížný" klient

  • Original language description

    Ve zdravotnické praxi, při kontaktu zdravotníka s klientem, existuje mnoho situací, které by se daly označit za obtížné. S těmito situacemi se zdravotníci musejí umět vyrovnat, musí je zvládat a správně v nich reagovat. Důležité je být na netypické chování klientů připraven. Příspěvek se zabývá problematikou obtížných klientů v ošetřovatelské praxi. Od sestry - profesionálky se právem očekává jednání, jež je adekvátní dané situaci, s ohledem na individualitu klientů, pochopení nejrůznějších reakcí nemocného, které je v určitých situacích možné považovat za přirozené. Obecně lze říci, že ?obtížný? je klient, který je náročnější pro spolupráci ve srovnání s ostatními klienty. Je však jisté, že v hodnocení ?obtížnosti? klienta hraje významnou roli celá řada faktorů. Tyto faktory působí jak ze strany klienta samotného, tak ze strany toho, kdo jej hodnotí. Hodnocení je tedy více či méně subjektivní. Záměrem příspěvku je upozornit na klienty (situace při kontaktu s klienty), které lze označi

  • Czech name

    Sestra a "obtížný" klient

  • Czech description

    Ve zdravotnické praxi, při kontaktu zdravotníka s klientem, existuje mnoho situací, které by se daly označit za obtížné. S těmito situacemi se zdravotníci musejí umět vyrovnat, musí je zvládat a správně v nich reagovat. Důležité je být na netypické chování klientů připraven. Příspěvek se zabývá problematikou obtížných klientů v ošetřovatelské praxi. Od sestry - profesionálky se právem očekává jednání, jež je adekvátní dané situaci, s ohledem na individualitu klientů, pochopení nejrůznějších reakcí nemocného, které je v určitých situacích možné považovat za přirozené. Obecně lze říci, že ?obtížný? je klient, který je náročnější pro spolupráci ve srovnání s ostatními klienty. Je však jisté, že v hodnocení ?obtížnosti? klienta hraje významnou roli celá řada faktorů. Tyto faktory působí jak ze strany klienta samotného, tak ze strany toho, kdo jej hodnotí. Hodnocení je tedy více či méně subjektivní. Záměrem příspěvku je upozornit na klienty (situace při kontaktu s klienty), které lze označi

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

    FQ - Public health system, social medicine

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2010

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Zborník z 2. medzinárodnej konferencie Etické aspekty ošetrovateľskej starostlivosti v teórii a praxi

  • ISBN

    978-80-8084-616-9

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    8

  • Pages from-to

  • Publisher name

    VERBUM -vydavatelstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku

  • Place of publication

    Ružomberok

  • Event location

    Ružomberok

  • Event date

    Jan 1, 2010

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article