Ethics. ?Difficult client?. Nurse. Empathy. Communication.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F10%3A63509986" target="_blank" >RIV/70883521:28150/10:63509986 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Sestra a "obtížný" klient
Original language description
Ve zdravotnické praxi, při kontaktu zdravotníka s klientem, existuje mnoho situací, které by se daly označit za obtížné. S těmito situacemi se zdravotníci musejí umět vyrovnat, musí je zvládat a správně v nich reagovat. Důležité je být na netypické chování klientů připraven. Příspěvek se zabývá problematikou obtížných klientů v ošetřovatelské praxi. Od sestry - profesionálky se právem očekává jednání, jež je adekvátní dané situaci, s ohledem na individualitu klientů, pochopení nejrůznějších reakcí nemocného, které je v určitých situacích možné považovat za přirozené. Obecně lze říci, že ?obtížný? je klient, který je náročnější pro spolupráci ve srovnání s ostatními klienty. Je však jisté, že v hodnocení ?obtížnosti? klienta hraje významnou roli celá řada faktorů. Tyto faktory působí jak ze strany klienta samotného, tak ze strany toho, kdo jej hodnotí. Hodnocení je tedy více či méně subjektivní. Záměrem příspěvku je upozornit na klienty (situace při kontaktu s klienty), které lze označi
Czech name
Sestra a "obtížný" klient
Czech description
Ve zdravotnické praxi, při kontaktu zdravotníka s klientem, existuje mnoho situací, které by se daly označit za obtížné. S těmito situacemi se zdravotníci musejí umět vyrovnat, musí je zvládat a správně v nich reagovat. Důležité je být na netypické chování klientů připraven. Příspěvek se zabývá problematikou obtížných klientů v ošetřovatelské praxi. Od sestry - profesionálky se právem očekává jednání, jež je adekvátní dané situaci, s ohledem na individualitu klientů, pochopení nejrůznějších reakcí nemocného, které je v určitých situacích možné považovat za přirozené. Obecně lze říci, že ?obtížný? je klient, který je náročnější pro spolupráci ve srovnání s ostatními klienty. Je však jisté, že v hodnocení ?obtížnosti? klienta hraje významnou roli celá řada faktorů. Tyto faktory působí jak ze strany klienta samotného, tak ze strany toho, kdo jej hodnotí. Hodnocení je tedy více či méně subjektivní. Záměrem příspěvku je upozornit na klienty (situace při kontaktu s klienty), které lze označi
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
FQ - Public health system, social medicine
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2010
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Zborník z 2. medzinárodnej konferencie Etické aspekty ošetrovateľskej starostlivosti v teórii a praxi
ISBN
978-80-8084-616-9
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
8
Pages from-to
—
Publisher name
VERBUM -vydavatelstvo Katolíckej univerzity v Ružomberku
Place of publication
Ružomberok
Event location
Ružomberok
Event date
Jan 1, 2010
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—