All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Position of authority in post-modern society

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F11%3A43865632" target="_blank" >RIV/70883521:28150/11:43865632 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Postavení autority v postmoderní společnosti

  • Original language description

    Pro současnou dobu se po roce 1947 vžil jako jeden z názvů doba postmoderní. Typické pro postmodernismus jako teorii a myšlenkový odraz rozvolněné a rychle spěchající doby je pluralismus hodnot, včetně autority. Avšak ani postmodernismu se nemůže vyhnoutspolečenská zákonitost, která spočívá v kontinuitě vývoje lidské společnosti. Ta je zajišťována i autoritou školy a jejích učitelů. V pedagogické teorii je autorita uznávána jako nezbytná hodnota výchovy. Avšak ani obsah této hodnoty není neměnný. Vážese na společenské změny. Podobně jako kterýkoli myšlenkový proud, tedy podobně jako postmodernismus. Cílem naší stati je ukázat souvislosti, vztahy a analogie, v nichž koresponduje vědecké pojetí autority v pedagogice spolu s pozitivními proudy v postmoderním chápání společnosti.

  • Czech name

    Postavení autority v postmoderní společnosti

  • Czech description

    Pro současnou dobu se po roce 1947 vžil jako jeden z názvů doba postmoderní. Typické pro postmodernismus jako teorii a myšlenkový odraz rozvolněné a rychle spěchající doby je pluralismus hodnot, včetně autority. Avšak ani postmodernismu se nemůže vyhnoutspolečenská zákonitost, která spočívá v kontinuitě vývoje lidské společnosti. Ta je zajišťována i autoritou školy a jejích učitelů. V pedagogické teorii je autorita uznávána jako nezbytná hodnota výchovy. Avšak ani obsah této hodnoty není neměnný. Vážese na společenské změny. Podobně jako kterýkoli myšlenkový proud, tedy podobně jako postmodernismus. Cílem naší stati je ukázat souvislosti, vztahy a analogie, v nichž koresponduje vědecké pojetí autority v pedagogice spolu s pozitivními proudy v postmoderním chápání společnosti.

Classification

  • Type

    J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)

  • CEP classification

    AA - Philosophy and religion

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2011

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Acta Universitatis Carolinae Philosophica et Historica

  • ISSN

    0567-8293

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    Neuveden

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    22

  • Pages from-to

    21-42

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database