Support of professionalization of teachers kindergarten through the application of a new model of practice
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F15%3A43873986" target="_blank" >RIV/70883521:28150/15:43873986 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Podpora profesionalizace učitelů/ek mateřských škol prostřednictvím aplikace nového modelu praxí
Original language description
Pedagogická praxe má v případě budoucího učitele své nezastupitelné místo. I v současné době, kdy se stupňuje tlak na adekvátní uplatnění absolventů v praxi, má smysluplná a koncepční praxeologická složka v pregraduální přípravě své významné postavení. Idíky ní může student najít svého budoucího zaměstnavatele a může ukázat své schopnosti, které během studia zdokonaloval. Pro takový výsledek je však potřeba zvládnout v daném studijním oboru všechna koncepční ukotvení tak, aby byla praktická část přípravy budoucího učitele výslednicí spojení smysluplné teoretické přípravy a k ní adekvátně propojené praktické aplikace získaných vědomostí. Učitelská profese není na všech stupních školy stejná. Jiná je příprava učitele základní školy s přihlédnutím na vybraný stupeň a jiná je příprava učitele mateřské školy. Její odlišnost nespočívá pouze v tom, že se zaměřuje na dítě předškolního věku. Souvisí i s volbou jiných pedagogických strategií, s prací, která nemá pevné povinné zázemí, protože ná
Czech name
Podpora profesionalizace učitelů/ek mateřských škol prostřednictvím aplikace nového modelu praxí
Czech description
Pedagogická praxe má v případě budoucího učitele své nezastupitelné místo. I v současné době, kdy se stupňuje tlak na adekvátní uplatnění absolventů v praxi, má smysluplná a koncepční praxeologická složka v pregraduální přípravě své významné postavení. Idíky ní může student najít svého budoucího zaměstnavatele a může ukázat své schopnosti, které během studia zdokonaloval. Pro takový výsledek je však potřeba zvládnout v daném studijním oboru všechna koncepční ukotvení tak, aby byla praktická část přípravy budoucího učitele výslednicí spojení smysluplné teoretické přípravy a k ní adekvátně propojené praktické aplikace získaných vědomostí. Učitelská profese není na všech stupních školy stejná. Jiná je příprava učitele základní školy s přihlédnutím na vybraný stupeň a jiná je příprava učitele mateřské školy. Její odlišnost nespočívá pouze v tom, že se zaměřuje na dítě předškolního věku. Souvisí i s volbou jiných pedagogických strategií, s prací, která nemá pevné povinné zázemí, protože ná
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2015
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Profesionalizace učitele mateřské školy z pohledu reformy kurikula
ISBN
978-80-7454-555-9
Number of pages of the result
8
Pages from-to
74-81
Number of pages of the book
115
Publisher name
Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně, Fakulta humanitních studií
Place of publication
Zlín
UT code for WoS chapter
—