RESPONSIBILITY IN PRACTICE NURSES - AS PERCEIVED BY STUDENTS MAJORING IN GENERAL NURSE
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F16%3A43874385" target="_blank" >RIV/70883521:28150/16:43874385 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
ODPOVĚDNOST V PRAXI SESTRY - JAK JI VNÍMAJÍ STUDENTI OBORU VŠEOBECNÁ SESTRA
Original language description
Odpovědnost jedince je stále aktuální téma, které významně zasahuje do života každého člověka, a to jak v osobní, tak profesní rovině. V profesi sestry je odpovědnost hlavním předpokladem bezpečné péče o pacienty. V příspěvku je prezentován pohled studentů, budoucích všeobecných sester na výše uvedenou problematiku. Cíl: cílem průzkumu bylo zjistit, zdali si studenti uvědomují svou odpovědnost při poskytování ošetřovatelské péče a jak vnímají odpovědnost sestry/mentorky během odborné praxe. Metody: byla zvolena technika dotazníku, jehož součástí byly mikropříběhy z praxe. Respondenty byli studenti bakalářského studijního programu Ošetřovatelství, studijního oboru Všeobecná sestra a studenti studijního oboru Diplomovaná všeobecná sestra z Vyšší odborné školy zdravotnické. Obě skupiny respondentů byli studenti 2. a 3. ročníku. Výsledky: z výsledků dotazníkového šetření vyplývá, že většina respondentů (92 %) zná pojem odpovědnost, ví co znamená a co všechno se k ní vztahuje. Ve vztahu k odpovědnosti sester se pouze 80 % respondentů domnívá, že sestry přistupují ke své práci odpovědně. Zbývající sestry nejčastěji porušují pravidla BOZP, bez indikace lékaře podávají léky nemocným apod. Závěr: S odpovědností sester souvisí i odpovědnost studentů ošetřovatelství - těch, kteří se na svou roli teprve připravují. Hodnocení vlastní odpovědnosti sestry spočívá především na jejích vnitřních pocitech, jejím svědomí a vědomí, že udělala maximum pro své pacienty, ale také jaký dala svým chování příklad budoucím kolegyním a kolegům. Je třeba tuto skutečnost nepodceňovat, protože sestry, které pracují se studenty mají možnost podílet se na jejich profesní přípravě a tím ovlivňovat kvalitu ošetřovatelské péče.
Czech name
ODPOVĚDNOST V PRAXI SESTRY - JAK JI VNÍMAJÍ STUDENTI OBORU VŠEOBECNÁ SESTRA
Czech description
Odpovědnost jedince je stále aktuální téma, které významně zasahuje do života každého člověka, a to jak v osobní, tak profesní rovině. V profesi sestry je odpovědnost hlavním předpokladem bezpečné péče o pacienty. V příspěvku je prezentován pohled studentů, budoucích všeobecných sester na výše uvedenou problematiku. Cíl: cílem průzkumu bylo zjistit, zdali si studenti uvědomují svou odpovědnost při poskytování ošetřovatelské péče a jak vnímají odpovědnost sestry/mentorky během odborné praxe. Metody: byla zvolena technika dotazníku, jehož součástí byly mikropříběhy z praxe. Respondenty byli studenti bakalářského studijního programu Ošetřovatelství, studijního oboru Všeobecná sestra a studenti studijního oboru Diplomovaná všeobecná sestra z Vyšší odborné školy zdravotnické. Obě skupiny respondentů byli studenti 2. a 3. ročníku. Výsledky: z výsledků dotazníkového šetření vyplývá, že většina respondentů (92 %) zná pojem odpovědnost, ví co znamená a co všechno se k ní vztahuje. Ve vztahu k odpovědnosti sester se pouze 80 % respondentů domnívá, že sestry přistupují ke své práci odpovědně. Zbývající sestry nejčastěji porušují pravidla BOZP, bez indikace lékaře podávají léky nemocným apod. Závěr: S odpovědností sester souvisí i odpovědnost studentů ošetřovatelství - těch, kteří se na svou roli teprve připravují. Hodnocení vlastní odpovědnosti sestry spočívá především na jejích vnitřních pocitech, jejím svědomí a vědomí, že udělala maximum pro své pacienty, ale také jaký dala svým chování příklad budoucím kolegyním a kolegům. Je třeba tuto skutečnost nepodceňovat, protože sestry, které pracují se studenty mají možnost podílet se na jejich profesní přípravě a tím ovlivňovat kvalitu ošetřovatelské péče.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AN - Psychology
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
IX. MEZINÁRODNÍ SYMPOZIUM Součinnost teorie a parxe v kvalitní péči
ISBN
978-80-7394-600-5
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
6
Pages from-to
81-86
Publisher name
Zdravotně sociální fakulta Jihočeské univerzity
Place of publication
České Budějovice
Event location
České Budějovice
Event date
Sep 15, 2016
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—