CLINICAL PRACTICE OF NURSING STUDENTS
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F16%3A43874697" target="_blank" >RIV/70883521:28150/16:43874697 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://dokumenty.osu.cz/lf/uom/uom-publikace/sbornik-2016.pdf" target="_blank" >http://dokumenty.osu.cz/lf/uom/uom-publikace/sbornik-2016.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Klinická praxe studentů ošetřovatelství
Original language description
Klinická praxe je významným studijním prostředím pro studenty ošetřovatelství. Praktická výuka uskutečňovaná v přirozeném klinickém prostředí tvoří minimálně polovinu z celkového rozsahu studijního plánu. Akademická půda i klinické prostředí v nemocnicích jsou však náročnou oblastí, kde studenti zakouší stres, který může být vystupňován až v chronickou úzkost. Klinické prostředí je pak studenty popisováno jako nejvíce stresující záležitost při studiu ošetřovatelství. Strach a úzkost jako nejčastější reakce na stres pak může mít u těchto studentů negativní dopad na výkon a na vytváření chabých vypořádacích technik a schopností, které pak ovlivňují jejich náhled na ošetřovatelství a jejich budoucí směřování. Významným modelem, který se zabývá pohodou a stresem klienta v ošetřovatelství je model Betty Neumanové, který je uplatnitelný jako koncepce pro vzdělávací instituce v ošetřovatelství právě na zmírnění stresových faktorů a podporu studentů. Významnou strategií pro snížení studentské úzkosti a k podpoře efektivní adaptace je vytvoření propojeného a funkčního systému mentorů a studentských týmů, supervizorů a vytvoření pozitivního pracovního prostředí.
Czech name
Klinická praxe studentů ošetřovatelství
Czech description
Klinická praxe je významným studijním prostředím pro studenty ošetřovatelství. Praktická výuka uskutečňovaná v přirozeném klinickém prostředí tvoří minimálně polovinu z celkového rozsahu studijního plánu. Akademická půda i klinické prostředí v nemocnicích jsou však náročnou oblastí, kde studenti zakouší stres, který může být vystupňován až v chronickou úzkost. Klinické prostředí je pak studenty popisováno jako nejvíce stresující záležitost při studiu ošetřovatelství. Strach a úzkost jako nejčastější reakce na stres pak může mít u těchto studentů negativní dopad na výkon a na vytváření chabých vypořádacích technik a schopností, které pak ovlivňují jejich náhled na ošetřovatelství a jejich budoucí směřování. Významným modelem, který se zabývá pohodou a stresem klienta v ošetřovatelství je model Betty Neumanové, který je uplatnitelný jako koncepce pro vzdělávací instituce v ošetřovatelství právě na zmírnění stresových faktorů a podporu studentů. Významnou strategií pro snížení studentské úzkosti a k podpoře efektivní adaptace je vytvoření propojeného a funkčního systému mentorů a studentských týmů, supervizorů a vytvoření pozitivního pracovního prostředí.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
AM - Pedagogy and education
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2016
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Ošetřovatelský výzkum a praxe založená na důkazech
ISBN
978-80-7464-826-7
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
172-178
Publisher name
Ostravská univerzita v Ostravě, Lékařská fakulta
Place of publication
Ostrava
Event location
Ostrava
Event date
May 26, 2016
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—