All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The kindergarten education in perspective of parents with university degree

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F17%3A63517751" target="_blank" >RIV/70883521:28150/17:63517751 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogium_3-2017online.pdf" target="_blank" >https://www.pdf.upol.cz/fileadmin/userdata/PdF/ePedagogium/e-Pedagogium_3-2017online.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Edukace v mateřské škole v perspektivě rodičů vysokoškoláků

  • Original language description

    Předkládaná empirická studie chce prozkoumat, jak se v předškolní edukaci projevují rodiče s vysokoškolským vzděláním. Její cílem je rovněž přispět k objasnění významu předškolní edukace pro dítě před nástupem do základního vzdělávání, právě z hlediska rodičů a jejich zkušeností s mateřskou školou. Teoretický rámec problematiky je postaven na tezi, že nejvyšší dosažené vzdělání rodičů je důležitým prediktorem jejich postojů k vzdělávání svých dětí a akceptaci školy jako instituce. Studie je součástí rozsáhlejšího výzkumného záměru založeném na koncepci případové studie o univerzitní mateřské škole. V jejím rámci byly data sbírána z několika zdrojů (učitelé, rodiče, členové rady školy, studenti na praxi) a prostřednictvím několika výzkumných metod. Pro potřeby této studie se pracovalo především s údaji získanými ze 44 dotazníků administrovaných rodičům, z 5 polostrukturovaných interview s těmito rodiči, 3 polostrukturovaných interview s učitelkami a parciálně z obsahové analýzy 10 zápisů z rodičovských schůzek. Z výsledků vyplývá, že rodiče s vysokoškolským vzděláním vnímají relevantní vliv institucionální předškolní edukace na dítě, připisují jí důležitost a vidí v ní východisko pro zvládání nároků základní školy. Kladou na mateřskou školu jasné požadavky, zároveň reflektují náročnost práce její učitelů, důvěřují jim a jsou pozitivně nakloněni k promyšlené spolupráci obou stran.

  • Czech name

    Edukace v mateřské škole v perspektivě rodičů vysokoškoláků

  • Czech description

    Předkládaná empirická studie chce prozkoumat, jak se v předškolní edukaci projevují rodiče s vysokoškolským vzděláním. Její cílem je rovněž přispět k objasnění významu předškolní edukace pro dítě před nástupem do základního vzdělávání, právě z hlediska rodičů a jejich zkušeností s mateřskou školou. Teoretický rámec problematiky je postaven na tezi, že nejvyšší dosažené vzdělání rodičů je důležitým prediktorem jejich postojů k vzdělávání svých dětí a akceptaci školy jako instituce. Studie je součástí rozsáhlejšího výzkumného záměru založeném na koncepci případové studie o univerzitní mateřské škole. V jejím rámci byly data sbírána z několika zdrojů (učitelé, rodiče, členové rady školy, studenti na praxi) a prostřednictvím několika výzkumných metod. Pro potřeby této studie se pracovalo především s údaji získanými ze 44 dotazníků administrovaných rodičům, z 5 polostrukturovaných interview s těmito rodiči, 3 polostrukturovaných interview s učitelkami a parciálně z obsahové analýzy 10 zápisů z rodičovských schůzek. Z výsledků vyplývá, že rodiče s vysokoškolským vzděláním vnímají relevantní vliv institucionální předškolní edukace na dítě, připisují jí důležitost a vidí v ní východisko pro zvládání nároků základní školy. Kladou na mateřskou školu jasné požadavky, zároveň reflektují náročnost práce její učitelů, důvěřují jim a jsou pozitivně nakloněni k promyšlené spolupráci obou stran.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2017

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    e-Pedagogium

  • ISSN

    1213-7758

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    2017

  • Issue of the periodical within the volume

    III

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    13

  • Pages from-to

    65-77

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database