Participation of parents in school development
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F18%3A63520855" target="_blank" >RIV/70883521:28150/18:63520855 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://www.paidagogos.net/issues/2018/1-2/article.php?id=3" target="_blank" >http://www.paidagogos.net/issues/2018/1-2/article.php?id=3</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Participace rodičů na rozvoji školy
Original language description
Článek se zabývá teoretickými poznatky z oblasti vzahu mezi školou a rodinou, konkrétně se zaměřuje na participaci rodičů na rozvoji školy. Objasňuje význam pojmů participace a rozvoj, uvádí různá pojetí a vysvětlení těchto pojmů. Zmíněny jsou zde faktory přispívající k rozvoji školy a co všechno k úspěšnému rozvoji školy může přispět. Jedním z těchto faktorů, jak ukázaly výsledky výzkumu v Rakousku, je vytvoření sítě škol v určitém regionu a jejich vzájemná spolupráce, či využití služeb konzultantů, kteří dokáží posoudit, co by mohlo dané škole k rozvoji přispět. Podle výsledků výzkumu, který proběhl v Německu se služby externích konzultantů ukázaly jako pozitivní přínos pro rozvoj škol. Článek se rovněž zabývá výsledky kanadského výzkumu, který se týkal zlepšení vztahu mezi rodiči a školou a následně byly tyto výsledky využity při reformě tamního školského systému. Pozornost je věnována i vnímání participace rodičů z pohledu dětí.
Czech name
Participace rodičů na rozvoji školy
Czech description
Článek se zabývá teoretickými poznatky z oblasti vzahu mezi školou a rodinou, konkrétně se zaměřuje na participaci rodičů na rozvoji školy. Objasňuje význam pojmů participace a rozvoj, uvádí různá pojetí a vysvětlení těchto pojmů. Zmíněny jsou zde faktory přispívající k rozvoji školy a co všechno k úspěšnému rozvoji školy může přispět. Jedním z těchto faktorů, jak ukázaly výsledky výzkumu v Rakousku, je vytvoření sítě škol v určitém regionu a jejich vzájemná spolupráce, či využití služeb konzultantů, kteří dokáží posoudit, co by mohlo dané škole k rozvoji přispět. Podle výsledků výzkumu, který proběhl v Německu se služby externích konzultantů ukázaly jako pozitivní přínos pro rozvoj škol. Článek se rovněž zabývá výsledky kanadského výzkumu, který se týkal zlepšení vztahu mezi rodiči a školou a následně byly tyto výsledky využity při reformě tamního školského systému. Pozornost je věnována i vnímání participace rodičů z pohledu dětí.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Paidagogos
ISSN
1213-3809
e-ISSN
—
Volume of the periodical
2018
Issue of the periodical within the volume
1-2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
18
Pages from-to
24-41
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—