About the Results of Adult Learners´Research in Relationship with Inklusive Education of Roma People
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F18%3A63521683" target="_blank" >RIV/70883521:28150/18:63521683 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
O výsledcích výzkumu dospělých studentů ve vztahu k inkluzivní edukaci Romů
Original language description
V současné době probíhá proces inkluze, který umožňuje také Romům vřadit se do hlavního vzdělávacího proudu. Hledají se nové metody, ale zapomíná se na modely úspěšné edukace romských žáků v minulosti. Takový model vytvořil sociální pedagog a andragog Miroslav Dědič v padesátých letech v Květušíně na Šumavě. Ke svým edukačním úspěchům si potřeboval vytvořit i korektní přístup k dospělým Romům, rodičům dětí. Dnes je tento projekt kritizován formou filmu Zatajené dopisy, který akcentuje negativní jevy v Dědičově výchově a nevšímá si úspěchů, kterých bylo reálně dosaženo. Příspěvek se zabývá výzkumem názorů dospělých studentů, andragogů a sociálních pedagogů na tuto situaci a možností využití tohoto modelu pro praxi dnes.
Czech name
O výsledcích výzkumu dospělých studentů ve vztahu k inkluzivní edukaci Romů
Czech description
V současné době probíhá proces inkluze, který umožňuje také Romům vřadit se do hlavního vzdělávacího proudu. Hledají se nové metody, ale zapomíná se na modely úspěšné edukace romských žáků v minulosti. Takový model vytvořil sociální pedagog a andragog Miroslav Dědič v padesátých letech v Květušíně na Šumavě. Ke svým edukačním úspěchům si potřeboval vytvořit i korektní přístup k dospělým Romům, rodičům dětí. Dnes je tento projekt kritizován formou filmu Zatajené dopisy, který akcentuje negativní jevy v Dědičově výchově a nevšímá si úspěchů, kterých bylo reálně dosaženo. Příspěvek se zabývá výzkumem názorů dospělých studentů, andragogů a sociálních pedagogů na tuto situaci a možností využití tohoto modelu pro praxi dnes.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2018
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů