University teacher : education, practice, position.
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F19%3A63524068" target="_blank" >RIV/70883521:28150/19:63524068 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/45874" target="_blank" >https://digilib.k.utb.cz/handle/10563/45874</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Vysokoškolský učitel : vzdělávání, praktiky, pozice
Original language description
Tato publikace přináší poznatky k tématu, jemuž se v celosvětovém měřítku věnuje málo výzkumné pozornosti. Jedná se přitom o téma, které se dotýká široké komunity výzkumníků – ve většině případů totiž na základě své vědecké práce předávají zkušenosti nové generaci studentů prostřednictvím výuky na vysoké škole. Vysokoškolský učitel působí v několika rolích a musí naplňovat množství činností – vyučovací, konzultační, školící, organizační, administrativní či řídící. Jak se mu tedy daří vypořádat se s řadou úkolů, jež se pod každodenními činnostmi skrývají? Na podstatu daného problému se zásadně zaměřuje již první kapitola, ovšem v této publikaci nahlédneme rovněž na práci školitele doktorských studentů, seznámíme se prostřednictvím případové studie s cíli i výsledky rozvoje kompetencí akademika pronikajícího do vysokoškolské pedagogiky. V publikaci najdeme dále příspěvky, jejichž význam spočívá v mapování různých aspektů kariéry vysokoškolských učitelů (profesní či sociální). V rámci současných požadavků a změn ve společnosti se dotkneme i možností rozvoje interkulturní kompetence vysokoškolského učitele.
Czech name
Vysokoškolský učitel : vzdělávání, praktiky, pozice
Czech description
Tato publikace přináší poznatky k tématu, jemuž se v celosvětovém měřítku věnuje málo výzkumné pozornosti. Jedná se přitom o téma, které se dotýká široké komunity výzkumníků – ve většině případů totiž na základě své vědecké práce předávají zkušenosti nové generaci studentů prostřednictvím výuky na vysoké škole. Vysokoškolský učitel působí v několika rolích a musí naplňovat množství činností – vyučovací, konzultační, školící, organizační, administrativní či řídící. Jak se mu tedy daří vypořádat se s řadou úkolů, jež se pod každodenními činnostmi skrývají? Na podstatu daného problému se zásadně zaměřuje již první kapitola, ovšem v této publikaci nahlédneme rovněž na práci školitele doktorských studentů, seznámíme se prostřednictvím případové studie s cíli i výsledky rozvoje kompetencí akademika pronikajícího do vysokoškolské pedagogiky. V publikaci najdeme dále příspěvky, jejichž význam spočívá v mapování různých aspektů kariéry vysokoškolských učitelů (profesní či sociální). V rámci současných požadavků a změn ve společnosti se dotkneme i možností rozvoje interkulturní kompetence vysokoškolského učitele.
Classification
Type
O - Miscellaneous
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju
Others
Publication year
2019
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů