All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Hardiness in Students of Helping Professions

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F20%3A63525959" target="_blank" >RIV/70883521:28150/20:63525959 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://lll21.petrsu.ru/journal/article_en.php?id=6350" target="_blank" >https://lll21.petrsu.ru/journal/article_en.php?id=6350</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.15393/j5.art.2020.6350" target="_blank" >10.15393/j5.art.2020.6350</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Hardiness u studentů oborů pomáhajících profesí

  • Original language description

    Předkládaná studie se zabývá konceptem hardiness, který je chápán jako klíčová vlastnost odolnosti jedince. Cílem této studie bylo prozkoumat a porovnat míru hardiness u studentů psychologie, učitelství a neučitelské pedagogiky v závislosti na studovaném oboru a jejich věku. Kvantitativní výzkum byl realizován dotazníkovým šetřením, v němž jsme využili předností výzkumného nástroje Personal View Survey. Do výzkumného šetření se zapojilo 260 studentů kombinované formy studia. Jednofaktorová ANOVA a Post-hoc testy ukázaly signifikantní rozdíly. Nejvyšší míra hardiness byla pozorována u studentů ve věkové kategorii 31-40 let. Mezi nejmladší a nejstarší věkovou kategorií nebyla shledána odlišnost. Z hlediska studovaného oboru, jsou to studenti psychologie, jejichž psychická nezdolnost je signifikantně vyšší než u studentů pedagogických oborů. Míra hardiness studentů učitelství a studentů neučitelské pedagogiky je bez větších rozdílů stejná.

  • Czech name

    Hardiness u studentů oborů pomáhajících profesí

  • Czech description

    Předkládaná studie se zabývá konceptem hardiness, který je chápán jako klíčová vlastnost odolnosti jedince. Cílem této studie bylo prozkoumat a porovnat míru hardiness u studentů psychologie, učitelství a neučitelské pedagogiky v závislosti na studovaném oboru a jejich věku. Kvantitativní výzkum byl realizován dotazníkovým šetřením, v němž jsme využili předností výzkumného nástroje Personal View Survey. Do výzkumného šetření se zapojilo 260 studentů kombinované formy studia. Jednofaktorová ANOVA a Post-hoc testy ukázaly signifikantní rozdíly. Nejvyšší míra hardiness byla pozorována u studentů ve věkové kategorii 31-40 let. Mezi nejmladší a nejstarší věkovou kategorií nebyla shledána odlišnost. Z hlediska studovaného oboru, jsou to studenti psychologie, jejichž psychická nezdolnost je signifikantně vyšší než u studentů pedagogických oborů. Míra hardiness studentů učitelství a studentů neučitelské pedagogiky je bez větších rozdílů stejná.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2020

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    LIFELONG EDUCATION: the XXI century

  • ISSN

    2308-7234

  • e-ISSN

  • Volume of the periodical

    32

  • Issue of the periodical within the volume

    4

  • Country of publishing house

    RU - RUSSIAN FEDERATION

  • Number of pages

    12

  • Pages from-to

    1-12

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database