Hardiness in Students of Helping Professions
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F20%3A63525959" target="_blank" >RIV/70883521:28150/20:63525959 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://lll21.petrsu.ru/journal/article_en.php?id=6350" target="_blank" >https://lll21.petrsu.ru/journal/article_en.php?id=6350</a>
DOI - Digital Object Identifier
<a href="http://dx.doi.org/10.15393/j5.art.2020.6350" target="_blank" >10.15393/j5.art.2020.6350</a>
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Hardiness u studentů oborů pomáhajících profesí
Original language description
Předkládaná studie se zabývá konceptem hardiness, který je chápán jako klíčová vlastnost odolnosti jedince. Cílem této studie bylo prozkoumat a porovnat míru hardiness u studentů psychologie, učitelství a neučitelské pedagogiky v závislosti na studovaném oboru a jejich věku. Kvantitativní výzkum byl realizován dotazníkovým šetřením, v němž jsme využili předností výzkumného nástroje Personal View Survey. Do výzkumného šetření se zapojilo 260 studentů kombinované formy studia. Jednofaktorová ANOVA a Post-hoc testy ukázaly signifikantní rozdíly. Nejvyšší míra hardiness byla pozorována u studentů ve věkové kategorii 31-40 let. Mezi nejmladší a nejstarší věkovou kategorií nebyla shledána odlišnost. Z hlediska studovaného oboru, jsou to studenti psychologie, jejichž psychická nezdolnost je signifikantně vyšší než u studentů pedagogických oborů. Míra hardiness studentů učitelství a studentů neučitelské pedagogiky je bez větších rozdílů stejná.
Czech name
Hardiness u studentů oborů pomáhajících profesí
Czech description
Předkládaná studie se zabývá konceptem hardiness, který je chápán jako klíčová vlastnost odolnosti jedince. Cílem této studie bylo prozkoumat a porovnat míru hardiness u studentů psychologie, učitelství a neučitelské pedagogiky v závislosti na studovaném oboru a jejich věku. Kvantitativní výzkum byl realizován dotazníkovým šetřením, v němž jsme využili předností výzkumného nástroje Personal View Survey. Do výzkumného šetření se zapojilo 260 studentů kombinované formy studia. Jednofaktorová ANOVA a Post-hoc testy ukázaly signifikantní rozdíly. Nejvyšší míra hardiness byla pozorována u studentů ve věkové kategorii 31-40 let. Mezi nejmladší a nejstarší věkovou kategorií nebyla shledána odlišnost. Z hlediska studovaného oboru, jsou to studenti psychologie, jejichž psychická nezdolnost je signifikantně vyšší než u studentů pedagogických oborů. Míra hardiness studentů učitelství a studentů neučitelské pedagogiky je bez větších rozdílů stejná.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
LIFELONG EDUCATION: the XXI century
ISSN
2308-7234
e-ISSN
—
Volume of the periodical
32
Issue of the periodical within the volume
4
Country of publishing house
RU - RUSSIAN FEDERATION
Number of pages
12
Pages from-to
1-12
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—