Critical Reading, Writing and Critical Reflection at undergraduate teacher preparation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F21%3A63540378" target="_blank" >RIV/70883521:28150/21:63540378 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Kritické čtení, psaní a kritická reflexe v pregraduální přípravě budoucích učitelů
Original language description
Teoretická studie zpracovává aktuální zahraniční přístupy k vybraným metodám kritického myšlení, a to kritickému čtení, psaní a kritické reflexi. Poukazuje na souvislost uvedených metod s vysokoškolským vzděláváním a zasazuje je do kontextu pregraduální přípravy budoucích učitelů. Teoretická studie je rozdělena do čtyř částí. V první části autorka vymezuje úlohu uvedených metod ve vysokoškolské přípravě, spolu s pedagogickým ukotvením kritického myšlení. Ve druhé části předkládá teorii kritického čtení, ve které prezentuje jeho základní metody rozvoje, a to metody SQ3R, SQ4R a QAR. Ve třetí části pojednává o kritickém psaní v kontextu akademického psaní, kdy představuje základní charakteristiky kritického psaní a jejich možnou aplikaci v pregraduální přípravě. V poslední, čtvrté části, autorka uvádí kritickou reflexi s odkazem na reflektivní myšlení. V závěru příspěvek nabízí pedagogická a metodologická doporučení související s tématem příspěvku, která by mohla vést k vývoji této problematiky.
Czech name
Kritické čtení, psaní a kritická reflexe v pregraduální přípravě budoucích učitelů
Czech description
Teoretická studie zpracovává aktuální zahraniční přístupy k vybraným metodám kritického myšlení, a to kritickému čtení, psaní a kritické reflexi. Poukazuje na souvislost uvedených metod s vysokoškolským vzděláváním a zasazuje je do kontextu pregraduální přípravy budoucích učitelů. Teoretická studie je rozdělena do čtyř částí. V první části autorka vymezuje úlohu uvedených metod ve vysokoškolské přípravě, spolu s pedagogickým ukotvením kritického myšlení. Ve druhé části předkládá teorii kritického čtení, ve které prezentuje jeho základní metody rozvoje, a to metody SQ3R, SQ4R a QAR. Ve třetí části pojednává o kritickém psaní v kontextu akademického psaní, kdy představuje základní charakteristiky kritického psaní a jejich možnou aplikaci v pregraduální přípravě. V poslední, čtvrté části, autorka uvádí kritickou reflexi s odkazem na reflektivní myšlení. V závěru příspěvek nabízí pedagogická a metodologická doporučení související s tématem příspěvku, která by mohla vést k vývoji této problematiky.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Pedagogika a andragogika I. (vedy o výchove a vzdelávaní)
ISBN
978-80-223-5146-1
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
11
Pages from-to
72-82
Publisher name
Univerzita Komenského v Bratislave
Place of publication
Bratislava
Event location
Bratislava
Event date
Nov 20, 2020
Type of event by nationality
WRD - Celosvětová akce
UT code for WoS article
—