All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Critical Reading, Writing and Critical Reflection at undergraduate teacher preparation

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F21%3A63540378" target="_blank" >RIV/70883521:28150/21:63540378 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Kritické čtení, psaní a kritická reflexe v pregraduální přípravě budoucích učitelů

  • Original language description

    Teoretická studie zpracovává aktuální zahraniční přístupy k vybraným metodám kritického myšlení, a to kritickému čtení, psaní a kritické reflexi. Poukazuje na souvislost uvedených metod s vysokoškolským vzděláváním a zasazuje je do kontextu pregraduální přípravy budoucích učitelů. Teoretická studie je rozdělena do čtyř částí. V první části autorka vymezuje úlohu uvedených metod ve vysokoškolské přípravě, spolu s pedagogickým ukotvením kritického myšlení. Ve druhé části předkládá teorii kritického čtení, ve které prezentuje jeho základní metody rozvoje, a to metody SQ3R, SQ4R a QAR. Ve třetí části pojednává o kritickém psaní v kontextu akademického psaní, kdy představuje základní charakteristiky kritického psaní a jejich možnou aplikaci v pregraduální přípravě. V poslední, čtvrté části, autorka uvádí kritickou reflexi s odkazem na reflektivní myšlení. V závěru příspěvek nabízí pedagogická a metodologická doporučení související s tématem příspěvku, která by mohla vést k vývoji této problematiky.

  • Czech name

    Kritické čtení, psaní a kritická reflexe v pregraduální přípravě budoucích učitelů

  • Czech description

    Teoretická studie zpracovává aktuální zahraniční přístupy k vybraným metodám kritického myšlení, a to kritickému čtení, psaní a kritické reflexi. Poukazuje na souvislost uvedených metod s vysokoškolským vzděláváním a zasazuje je do kontextu pregraduální přípravy budoucích učitelů. Teoretická studie je rozdělena do čtyř částí. V první části autorka vymezuje úlohu uvedených metod ve vysokoškolské přípravě, spolu s pedagogickým ukotvením kritického myšlení. Ve druhé části předkládá teorii kritického čtení, ve které prezentuje jeho základní metody rozvoje, a to metody SQ3R, SQ4R a QAR. Ve třetí části pojednává o kritickém psaní v kontextu akademického psaní, kdy představuje základní charakteristiky kritického psaní a jejich možnou aplikaci v pregraduální přípravě. V poslední, čtvrté části, autorka uvádí kritickou reflexi s odkazem na reflektivní myšlení. V závěru příspěvek nabízí pedagogická a metodologická doporučení související s tématem příspěvku, která by mohla vést k vývoji této problematiky.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Pedagogika a andragogika I. (vedy o výchove a vzdelávaní)

  • ISBN

    978-80-223-5146-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    11

  • Pages from-to

    72-82

  • Publisher name

    Univerzita Komenského v Bratislave

  • Place of publication

    Bratislava

  • Event location

    Bratislava

  • Event date

    Nov 20, 2020

  • Type of event by nationality

    WRD - Celosvětová akce

  • UT code for WoS article