All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The General Consultation on the Correction of Human Things

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F22%3A63558558" target="_blank" >RIV/70883521:28150/22:63558558 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Obecná porada o nápravě věcí lidských, nadčasové dílo J. A. Komenského

  • Original language description

    Ve svém monumentálním díle Obecná porada o nápravě věcí lidských představujeKomenský nápravnou koncepci pro veškeré lidské konání. Jejím cílem je vyvést člověkaz bloudění, omylů a nedostatků, a tím zároveň zdokonalit společenský systém i celý svět.Komenského názory o kvalitnějším uspořádání lidské společnosti, právním systému, státua mezinárodních vztazích přesahovaly myšlení jeho doby a jsou velkým přínosem a inspirací pro lidstvo i v současnosti. Komenský povaţoval člověka za dobrého, schopného nápravy. Svobodu chápal jakonejskvělejší statek, stvořený spolu s člověkem a od něho neodlučitelný. Tato svoboda představuje zároveň zodpovědnost vůči lidské pospolitosti, jelikoţ člověk je její součástí. ProtoKomenský vyzývá představitele všech národů světa k pravidelným setkáním a poradám.Cílem má být hledání nápravy vzájemných vztahů, předcházení válečným konfliktům,zajištění rozvoje hospodářství, vzdělání, sociální spravedlnosti a míru na celém světě. Správné hodnocení tohoto díla můţeme provést jedině tehdy, pochopíme-li tentozákladní smysl společného řešení věcí lidských na základě demokratické porady všech…Záměrem naší práce je objevit filozofické, sociální a didaktické prvky v díle Obecnáporada o nápravě věcí lidských, dále ukázat jejich vzájemnou příčinnou souvislost,podmíněnost a nezbytnost prolínání těchto oblastí lidského ţivota, z toho plynoucí postupynápravy společenských nedostatků a stanovení správných postupů k všestrannému rozvoji.Toho lze dosáhnout jedině prostřednictvím soustavného vzdělání. Komenský v Poradě ukazuje cestu nápravy společnosti prostřednictvím vzdělání. Výchova představuje vnitřní proměnu člověka, cílem je učinit člověka lidským a vrátit mujeho přirozenost, aby se stal součástí universa…, jak k tomu předurčuje jeho podstata. Výchova je cestou, jak vyvést člověka z bloudění, jak mu pomoci nalézt pravdu o jeho bytí,které je současně bytím všech věcí. Jednotící teistické myšlence je podřízena pansofia,encyklopedická věda, jíţ se buduje lidskost a boţskost ve světě. Jejím cílem je výchovav rodině a škole, řád a kázeň v církvi, pansofia v lidstvu. Vzdělanost a mravnost jsou základními hodnotami lidského ţivota, které je třeba rozvíjet od dětství aţ do stáří, odkolébky do hrobu – po celý ţivot. Vzdělanost je předpokladem kultivace společnosti. Spolu se vzdělaností dbejme také na pěstování mravnosti jako projev úcty člověka k člověku,respektování lidských práv, empatického vnímání a ochrany jako výsledku výchovy. Spo-jme tedy své dovednosti a vědění, všichni jsme zváni k poradě! Otevřeme se světu a přistupme k nápravě!

  • Czech name

    Obecná porada o nápravě věcí lidských, nadčasové dílo J. A. Komenského

  • Czech description

    Ve svém monumentálním díle Obecná porada o nápravě věcí lidských představujeKomenský nápravnou koncepci pro veškeré lidské konání. Jejím cílem je vyvést člověkaz bloudění, omylů a nedostatků, a tím zároveň zdokonalit společenský systém i celý svět.Komenského názory o kvalitnějším uspořádání lidské společnosti, právním systému, státua mezinárodních vztazích přesahovaly myšlení jeho doby a jsou velkým přínosem a inspirací pro lidstvo i v současnosti. Komenský povaţoval člověka za dobrého, schopného nápravy. Svobodu chápal jakonejskvělejší statek, stvořený spolu s člověkem a od něho neodlučitelný. Tato svoboda představuje zároveň zodpovědnost vůči lidské pospolitosti, jelikoţ člověk je její součástí. ProtoKomenský vyzývá představitele všech národů světa k pravidelným setkáním a poradám.Cílem má být hledání nápravy vzájemných vztahů, předcházení válečným konfliktům,zajištění rozvoje hospodářství, vzdělání, sociální spravedlnosti a míru na celém světě. Správné hodnocení tohoto díla můţeme provést jedině tehdy, pochopíme-li tentozákladní smysl společného řešení věcí lidských na základě demokratické porady všech…Záměrem naší práce je objevit filozofické, sociální a didaktické prvky v díle Obecnáporada o nápravě věcí lidských, dále ukázat jejich vzájemnou příčinnou souvislost,podmíněnost a nezbytnost prolínání těchto oblastí lidského ţivota, z toho plynoucí postupynápravy společenských nedostatků a stanovení správných postupů k všestrannému rozvoji.Toho lze dosáhnout jedině prostřednictvím soustavného vzdělání. Komenský v Poradě ukazuje cestu nápravy společnosti prostřednictvím vzdělání. Výchova představuje vnitřní proměnu člověka, cílem je učinit člověka lidským a vrátit mujeho přirozenost, aby se stal součástí universa…, jak k tomu předurčuje jeho podstata. Výchova je cestou, jak vyvést člověka z bloudění, jak mu pomoci nalézt pravdu o jeho bytí,které je současně bytím všech věcí. Jednotící teistické myšlence je podřízena pansofia,encyklopedická věda, jíţ se buduje lidskost a boţskost ve světě. Jejím cílem je výchovav rodině a škole, řád a kázeň v církvi, pansofia v lidstvu. Vzdělanost a mravnost jsou základními hodnotami lidského ţivota, které je třeba rozvíjet od dětství aţ do stáří, odkolébky do hrobu – po celý ţivot. Vzdělanost je předpokladem kultivace společnosti. Spolu se vzdělaností dbejme také na pěstování mravnosti jako projev úcty člověka k člověku,respektování lidských práv, empatického vnímání a ochrany jako výsledku výchovy. Spo-jme tedy své dovednosti a vědění, všichni jsme zváni k poradě! Otevřeme se světu a přistupme k nápravě!

Classification

  • Type

    O - Miscellaneous

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2022

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů