All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Mentoring in midwifery

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F23%3A63573458" target="_blank" >RIV/70883521:28150/23:63573458 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="http://konference.fzs.ujep.cz/wp-content/uploads/2024/02/sborn%C3%ADk-p%C5%99%C3%ADsp%C4%9Bvk%C5%AF-FINAL.pdf" target="_blank" >http://konference.fzs.ujep.cz/wp-content/uploads/2024/02/sborn%C3%ADk-p%C5%99%C3%ADsp%C4%9Bvk%C5%AF-FINAL.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Mentoring v porodní asistenci

  • Original language description

    Úvod: Pro zajištění optimální porodnické péče je důležité, aby se absolventky studijního programuporodní asistence řádně připravily na svoji profesi již v průběhu studia. K tomu přispívá předevšímodborná praxe, kterou studentky plní ve zdravotnických zařízeních. Praktická výuka by měla býtinovativní a podporovat komplexní rozvoj studentek. Jeden z klíčových prvků při zlepšování praktickévýuky je implementace mentoringu. Cíl: Analýza literárních zdrojů v oblasti mentoringu v porodníasistenci. Metody: Přehledová studie. Kvalitativní studie byly vyhledány systematickou rešeršív elektronických databázích CINAHL, Medline, PubMed, MIDIRS a Scopus dle předem stanovenýchkritérií a definovaných klíčových slov: mentoring, porodní asistence a praktická výuka za období leden2022–květen 2023. Studie byly z období let 2010–2022. Byly tříděny dle doporučení PRISMA.Výsledky: Celkem bylo zařazeno 8 studií – z Keni, Rwandy, Queenslandu, Spojeného království VelkéBritánie a Severního Irska, Tanzanie, Austrálie a Kanady. Do přehledu byly zahrnuty studie zabývajícíse čtyřmi tématy v oblasti mentoringu: dopad prostředí na studentky porodní asistence; vliv vztahů;organizace práce; možnosti upevnění dovedností a schopností. Studie poukázaly na pozitivní vlivmentoringu v přípravě na budoucí profesi porodní asistentky v klinické výuce. Závěr: Mentoring jemoderní a inovativní forma výuky. Jedná se o efektivní způsob, jak upevnit teoretické znalosti,prohloubit praktické dovednosti a posílit organizační schopnosti studentek. Při implementacimentoringu je nutná podpora managementu konkrétního zdravotnického pracoviště a obstaráníadekvátního personální zajištění.

  • Czech name

    Mentoring v porodní asistenci

  • Czech description

    Úvod: Pro zajištění optimální porodnické péče je důležité, aby se absolventky studijního programuporodní asistence řádně připravily na svoji profesi již v průběhu studia. K tomu přispívá předevšímodborná praxe, kterou studentky plní ve zdravotnických zařízeních. Praktická výuka by měla býtinovativní a podporovat komplexní rozvoj studentek. Jeden z klíčových prvků při zlepšování praktickévýuky je implementace mentoringu. Cíl: Analýza literárních zdrojů v oblasti mentoringu v porodníasistenci. Metody: Přehledová studie. Kvalitativní studie byly vyhledány systematickou rešeršív elektronických databázích CINAHL, Medline, PubMed, MIDIRS a Scopus dle předem stanovenýchkritérií a definovaných klíčových slov: mentoring, porodní asistence a praktická výuka za období leden2022–květen 2023. Studie byly z období let 2010–2022. Byly tříděny dle doporučení PRISMA.Výsledky: Celkem bylo zařazeno 8 studií – z Keni, Rwandy, Queenslandu, Spojeného království VelkéBritánie a Severního Irska, Tanzanie, Austrálie a Kanady. Do přehledu byly zahrnuty studie zabývajícíse čtyřmi tématy v oblasti mentoringu: dopad prostředí na studentky porodní asistence; vliv vztahů;organizace práce; možnosti upevnění dovedností a schopností. Studie poukázaly na pozitivní vlivmentoringu v přípravě na budoucí profesi porodní asistentky v klinické výuce. Závěr: Mentoring jemoderní a inovativní forma výuky. Jedná se o efektivní způsob, jak upevnit teoretické znalosti,prohloubit praktické dovednosti a posílit organizační schopnosti studentek. Při implementacimentoringu je nutná podpora managementu konkrétního zdravotnického pracoviště a obstaráníadekvátního personální zajištění.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    30307 - Nursing

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace

Others

  • Publication year

    2023

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Nové trendy ve zdravotnických vědách 2023 - Quo vadis zdravotnictví

  • ISBN

    978-80-7561-463-6

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    32-41

  • Publisher name

    Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem

  • Place of publication

    Ústí nad Labem

  • Event location

    Ústí nad Labem

  • Event date

    Nov 9, 2023

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article