Mentoring in midwifery
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F23%3A63573458" target="_blank" >RIV/70883521:28150/23:63573458 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="http://konference.fzs.ujep.cz/wp-content/uploads/2024/02/sborn%C3%ADk-p%C5%99%C3%ADsp%C4%9Bvk%C5%AF-FINAL.pdf" target="_blank" >http://konference.fzs.ujep.cz/wp-content/uploads/2024/02/sborn%C3%ADk-p%C5%99%C3%ADsp%C4%9Bvk%C5%AF-FINAL.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mentoring v porodní asistenci
Original language description
Úvod: Pro zajištění optimální porodnické péče je důležité, aby se absolventky studijního programuporodní asistence řádně připravily na svoji profesi již v průběhu studia. K tomu přispívá předevšímodborná praxe, kterou studentky plní ve zdravotnických zařízeních. Praktická výuka by měla býtinovativní a podporovat komplexní rozvoj studentek. Jeden z klíčových prvků při zlepšování praktickévýuky je implementace mentoringu. Cíl: Analýza literárních zdrojů v oblasti mentoringu v porodníasistenci. Metody: Přehledová studie. Kvalitativní studie byly vyhledány systematickou rešeršív elektronických databázích CINAHL, Medline, PubMed, MIDIRS a Scopus dle předem stanovenýchkritérií a definovaných klíčových slov: mentoring, porodní asistence a praktická výuka za období leden2022–květen 2023. Studie byly z období let 2010–2022. Byly tříděny dle doporučení PRISMA.Výsledky: Celkem bylo zařazeno 8 studií – z Keni, Rwandy, Queenslandu, Spojeného království VelkéBritánie a Severního Irska, Tanzanie, Austrálie a Kanady. Do přehledu byly zahrnuty studie zabývajícíse čtyřmi tématy v oblasti mentoringu: dopad prostředí na studentky porodní asistence; vliv vztahů;organizace práce; možnosti upevnění dovedností a schopností. Studie poukázaly na pozitivní vlivmentoringu v přípravě na budoucí profesi porodní asistentky v klinické výuce. Závěr: Mentoring jemoderní a inovativní forma výuky. Jedná se o efektivní způsob, jak upevnit teoretické znalosti,prohloubit praktické dovednosti a posílit organizační schopnosti studentek. Při implementacimentoringu je nutná podpora managementu konkrétního zdravotnického pracoviště a obstaráníadekvátního personální zajištění.
Czech name
Mentoring v porodní asistenci
Czech description
Úvod: Pro zajištění optimální porodnické péče je důležité, aby se absolventky studijního programuporodní asistence řádně připravily na svoji profesi již v průběhu studia. K tomu přispívá předevšímodborná praxe, kterou studentky plní ve zdravotnických zařízeních. Praktická výuka by měla býtinovativní a podporovat komplexní rozvoj studentek. Jeden z klíčových prvků při zlepšování praktickévýuky je implementace mentoringu. Cíl: Analýza literárních zdrojů v oblasti mentoringu v porodníasistenci. Metody: Přehledová studie. Kvalitativní studie byly vyhledány systematickou rešeršív elektronických databázích CINAHL, Medline, PubMed, MIDIRS a Scopus dle předem stanovenýchkritérií a definovaných klíčových slov: mentoring, porodní asistence a praktická výuka za období leden2022–květen 2023. Studie byly z období let 2010–2022. Byly tříděny dle doporučení PRISMA.Výsledky: Celkem bylo zařazeno 8 studií – z Keni, Rwandy, Queenslandu, Spojeného království VelkéBritánie a Severního Irska, Tanzanie, Austrálie a Kanady. Do přehledu byly zahrnuty studie zabývajícíse čtyřmi tématy v oblasti mentoringu: dopad prostředí na studentky porodní asistence; vliv vztahů;organizace práce; možnosti upevnění dovedností a schopností. Studie poukázaly na pozitivní vlivmentoringu v přípravě na budoucí profesi porodní asistentky v klinické výuce. Závěr: Mentoring jemoderní a inovativní forma výuky. Jedná se o efektivní způsob, jak upevnit teoretické znalosti,prohloubit praktické dovednosti a posílit organizační schopnosti studentek. Při implementacimentoringu je nutná podpora managementu konkrétního zdravotnického pracoviště a obstaráníadekvátního personální zajištění.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
30307 - Nursing
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2023
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Nové trendy ve zdravotnických vědách 2023 - Quo vadis zdravotnictví
ISBN
978-80-7561-463-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
10
Pages from-to
32-41
Publisher name
Univerzita Jana Evangelisty Purkyně v Ústí nad Labem
Place of publication
Ústí nad Labem
Event location
Ústí nad Labem
Event date
Nov 9, 2023
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—