All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The concept of spirituality in pedagogy: Literature review

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28150%2F24%3A63582218" target="_blank" >RIV/70883521:28150/24:63582218 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://karolinum.cz/casopis/orbis-scholae/rocnik-18/cislo-1/clanek-13101" target="_blank" >https://karolinum.cz/casopis/orbis-scholae/rocnik-18/cislo-1/clanek-13101</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

    <a href="http://dx.doi.org/10.14712/23363177.2024.14" target="_blank" >10.14712/23363177.2024.14</a>

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Koncept spirituality v pedagogice: Přehledová studie

  • Original language description

    Studie přináší přehled a systematizaci klíčových teoretických přístupů k fenoménu spirituality od druhé poloviny 20. století a ukazuje jejich implikace pro současný pedagogický výzkum a diskurz. Pro tento cíl jsou jednotlivé přístupy členěny na základě disciplinárníhozakotvení. Jedná se o přístupy vycházející z: 1) psychologie náboženství a spirituality, zaměřující se na vztah spirituality a lidského prožívání, myšlení a chování; 2) filosofie a teorie výchovy, diskutující edukační cíle, formy a metody; a 3) „vědy o well-beingu“, která spojuje perspektivu subjektivního prožívání a standardizovaných indikátorů lidského prospívání. Studie ukazuje klíčová východiska a koncepty jednotlivých přístupů a otevírá diskusi o možném směřování pedagogického výzkumu v této oblasti.

  • Czech name

    Koncept spirituality v pedagogice: Přehledová studie

  • Czech description

    Studie přináší přehled a systematizaci klíčových teoretických přístupů k fenoménu spirituality od druhé poloviny 20. století a ukazuje jejich implikace pro současný pedagogický výzkum a diskurz. Pro tento cíl jsou jednotlivé přístupy členěny na základě disciplinárníhozakotvení. Jedná se o přístupy vycházející z: 1) psychologie náboženství a spirituality, zaměřující se na vztah spirituality a lidského prožívání, myšlení a chování; 2) filosofie a teorie výchovy, diskutující edukační cíle, formy a metody; a 3) „vědy o well-beingu“, která spojuje perspektivu subjektivního prožívání a standardizovaných indikátorů lidského prospívání. Studie ukazuje klíčová východiska a koncepty jednotlivých přístupů a otevírá diskusi o možném směřování pedagogického výzkumu v této oblasti.

Classification

  • Type

    J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    S - Specificky vyzkum na vysokych skolach

Others

  • Publication year

    2024

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Orbis Scholae

  • ISSN

    1802-4637

  • e-ISSN

    2336-3177

  • Volume of the periodical

    18

  • Issue of the periodical within the volume

    1

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    20

  • Pages from-to

    5-24

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database

    2-s2.0-85209154457