All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Materials for Safe Transportation

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70883521%3A28610%2F18%3A63521344" target="_blank" >RIV/70883521:28610/18:63521344 - isvavai.cz</a>

  • Alternative codes found

    RIV/70883521:28110/18:63521344

  • Result on the web

    <a href="http://cps.utb.cz/images/aktuality/Sborn%C3%ADk_PLASTKO_2018.pdf" target="_blank" >http://cps.utb.cz/images/aktuality/Sborn%C3%ADk_PLASTKO_2018.pdf</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Materiály pro bezpečné dopravní prostředky

  • Original language description

    Toto téma je rozděleno do dvou částí, které odpovídají řešeným projektům Centra polymerních systémů s komerčním partnerem reprezentovaným společností 5M s.r.o. Společnost 5M s.r.o., jakožto přední český výrobce kompozitních systémů pro dopravní prostředky, si klade za cíl dodávat na trh systémy na bázi nejnovějších materiálů splňujících ty nejnáročnější předpisy. Cílem prvního projektu byl vývoj nového typu polyurethanové (PUR) matrice pro pultruzní výrobu kompozitních profilů s vyšší UV odolností. Prezentované výsledky se budou věnovat části projektu zabývající se vlivu UV záření na skleněné výztuže používané pro kompozity užívané v dopravních prostředcích. Povrch skleněné výztuže, která obsahuje polymerní pojivo zajišťující lepší kompatibilitu výztuže s matricí, totiž také podléhá degradaci. Vliv UV záření byl zkoumán pomocí indexu žlutosti, FTIR spektroskopie a optické mikroskopie. Výsledkem je doporučení vhodnosti určitých typů polymerů jakožto pojiva u skleněných výztuží, případně jejich koncentrace, pro kompozitní profily používané pro interiéry i exteriéry u dopravních prostředků. Ve druhé části bude představen projekt, jehož hlavním cílem bylo zlepšení odolnosti vůči hoření u PUR systémů pomocí různých retardérů hoření. Byl sledován vliv množství přídavku retardéru na zpracovatelské vlastnosti, kinetiku vytvrzování, a nakonec i na samotnou hořlavost. Materiály byly připravovány za účelem splnění limitů nově upravené normy EN45545, kdy jedním ze základních kritérií je hodnota MARHE (Maximum Average Rate of Heat Emission), která je získaná za pomoci využití kónického kalorimetru.

  • Czech name

    Materiály pro bezpečné dopravní prostředky

  • Czech description

    Toto téma je rozděleno do dvou částí, které odpovídají řešeným projektům Centra polymerních systémů s komerčním partnerem reprezentovaným společností 5M s.r.o. Společnost 5M s.r.o., jakožto přední český výrobce kompozitních systémů pro dopravní prostředky, si klade za cíl dodávat na trh systémy na bázi nejnovějších materiálů splňujících ty nejnáročnější předpisy. Cílem prvního projektu byl vývoj nového typu polyurethanové (PUR) matrice pro pultruzní výrobu kompozitních profilů s vyšší UV odolností. Prezentované výsledky se budou věnovat části projektu zabývající se vlivu UV záření na skleněné výztuže používané pro kompozity užívané v dopravních prostředcích. Povrch skleněné výztuže, která obsahuje polymerní pojivo zajišťující lepší kompatibilitu výztuže s matricí, totiž také podléhá degradaci. Vliv UV záření byl zkoumán pomocí indexu žlutosti, FTIR spektroskopie a optické mikroskopie. Výsledkem je doporučení vhodnosti určitých typů polymerů jakožto pojiva u skleněných výztuží, případně jejich koncentrace, pro kompozitní profily používané pro interiéry i exteriéry u dopravních prostředků. Ve druhé části bude představen projekt, jehož hlavním cílem bylo zlepšení odolnosti vůči hoření u PUR systémů pomocí různých retardérů hoření. Byl sledován vliv množství přídavku retardéru na zpracovatelské vlastnosti, kinetiku vytvrzování, a nakonec i na samotnou hořlavost. Materiály byly připravovány za účelem splnění limitů nově upravené normy EN45545, kdy jedním ze základních kritérií je hodnota MARHE (Maximum Average Rate of Heat Emission), která je získaná za pomoci využití kónického kalorimetru.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    20505 - Composites (including laminates, reinforced plastics, cermets, combined natural and synthetic fibre fabrics; filled composites)

Result continuities

  • Project

    Result was created during the realization of more than one project. More information in the Projects tab.

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Plastko 2018

  • ISBN

    978-80-7454-727-0

  • ISSN

  • e-ISSN

    neuvedeno

  • Number of pages

    2

  • Pages from-to

    13-14

  • Publisher name

    Univerzita Tomáše Bati ve Zlíně

  • Place of publication

    Zlín

  • Event location

    Zlín

  • Event date

    Apr 18, 2018

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article