German minority schools in Kladno
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70979391%3A_____%2F21%3AN0000011" target="_blank" >RIV/70979391:_____/21:N0000011 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Německé menšinové školy v Kladně
Original language description
Studie se zabývá problematikou německého menšinového školství v převážně českém Kladně v období posledních desetiletí existence rakouské monarchie. Německá obecná škola navázala na původní soukromou židovskou školu s německým vyučovacím jazykem a stejně jako její předchůdkyně čelila nevraživosti českého majoritního prostředí. Přesto se poměrně záhy stala pevnou součástí sítě kladenských národních škol, v níž jako jediná nabízela svým žákům výuku ve druhém zemském jazyce. V závěru jsme se pokusili o analýzu lokální, konfesní a socioprofesní struktury rodičů žactva, k níž jsme využili vzorku sedmi let z ucelené řady třídních výkazů, dochovaných v archivním fondu německé obecné školy v Kladně.
Czech name
Německé menšinové školy v Kladně
Czech description
—
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
60101 - History (history of science and technology to be 6.3, history of specific sciences to be under the respective headings)
Result continuities
Project
—
Continuities
I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Studie a zprávy. Historický sborník pražského okolí
ISSN
1805-3874
e-ISSN
—
Volume of the periodical
9
Issue of the periodical within the volume
1
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
52
Pages from-to
9-60
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—