Practical Analysis of Satellite Navigation Performance for Train Control
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70994234%3A_____%2F06%3A%230000003" target="_blank" >RIV/70994234:_____/06:#0000003 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
angličtina
Original language name
Practical Analysis of Satellite Navigation Performance for Train Control
Original language description
The presentation analyzes performance and safety requirements for Global Navigation Satellite Systems (GNSS) to support train control. It shows how the GNSS Signal-in-Space (SIS) safety requirements were derived. The requirements analysis addresses the required accuracy, integrity, and continuity of GNSS service. Safety integrity is described by means of the protection level (PL), alert limit (AL), and probability of missed detection (Pffmd, Pmd). Three basic classes of railway safety operations are identified for which GNSS SIS integrity and continuity requirements are specified. The duration of operation, which is significant for specific railway safety operations, is also considered. The analysis presented is related to the requirements specified inthe U.S. regulation "Standards for Development and Use of Processor- Based Signal and Train Control Systems" and the European CENELEC standard EN 50129 (Safety Related Electronic Systems for Railway Signaling).
Czech name
Praktická analýza výkonnosti satelitní navigace pro řízení vlaků
Czech description
Prezentace analyzuje výkonnost a bezpečnostní požadavky na navigační systémy (GNSS) pro jejich využití při řízení vlaků. Je ukázáno jak byly odvozeny bezpečnostní požadavky na satelitní signál GNSS. Analýza požadavků zahrnuje požadovanou přesnost, integritu a kontinuitu služby GNSS. Integrita bezpečnosti je popsána pomocí tzv. úroveň zabezpečení (PL), mezí výstrahy (AL) a pravděpodobností chybějící detekce (Pffmd, Pmd). Jsou identifikovány tří základní třídy železničních bezpečnostních operací a pro tyto operace jsou specifikovány požadavky na integritu a kontinuitu služby GNSS. Je také uvážena doba trvání operace, které je pro určité železniční bezpečnostní operace významná. Předvedená analýza je vztažena k požadavkům specifikovaným v U.S. předpisu "Standards for Development and Use of Processor-Based Signal and Train Control Systems" a evropské normě CENELEC EN 50129 (Safety Related Electronic Systems for Railway Signaling).
Classification
Type
A - Audiovisual production
CEP classification
JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/GA102%2F06%2F0052" target="_blank" >GA102/06/0052: GNSS local elements for railway signalling</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2006
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
ISBN
—
Place of publication
WCRR 2006, Montreál, Kanada
Publisher/client name
—
Version
—
Carrier ID
—