All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Practical Analysis of Satellite Navigation Performance for Train Control

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F70994234%3A_____%2F06%3A%230000003" target="_blank" >RIV/70994234:_____/06:#0000003 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    angličtina

  • Original language name

    Practical Analysis of Satellite Navigation Performance for Train Control

  • Original language description

    The presentation analyzes performance and safety requirements for Global Navigation Satellite Systems (GNSS) to support train control. It shows how the GNSS Signal-in-Space (SIS) safety requirements were derived. The requirements analysis addresses the required accuracy, integrity, and continuity of GNSS service. Safety integrity is described by means of the protection level (PL), alert limit (AL), and probability of missed detection (Pffmd, Pmd). Three basic classes of railway safety operations are identified for which GNSS SIS integrity and continuity requirements are specified. The duration of operation, which is significant for specific railway safety operations, is also considered. The analysis presented is related to the requirements specified inthe U.S. regulation "Standards for Development and Use of Processor- Based Signal and Train Control Systems" and the European CENELEC standard EN 50129 (Safety Related Electronic Systems for Railway Signaling).

  • Czech name

    Praktická analýza výkonnosti satelitní navigace pro řízení vlaků

  • Czech description

    Prezentace analyzuje výkonnost a bezpečnostní požadavky na navigační systémy (GNSS) pro jejich využití při řízení vlaků. Je ukázáno jak byly odvozeny bezpečnostní požadavky na satelitní signál GNSS. Analýza požadavků zahrnuje požadovanou přesnost, integritu a kontinuitu služby GNSS. Integrita bezpečnosti je popsána pomocí tzv. úroveň zabezpečení (PL), mezí výstrahy (AL) a pravděpodobností chybějící detekce (Pffmd, Pmd). Jsou identifikovány tří základní třídy železničních bezpečnostních operací a pro tyto operace jsou specifikovány požadavky na integritu a kontinuitu služby GNSS. Je také uvážena doba trvání operace, které je pro určité železniční bezpečnostní operace významná. Předvedená analýza je vztažena k požadavkům specifikovaným v U.S. předpisu "Standards for Development and Use of Processor-Based Signal and Train Control Systems" a evropské normě CENELEC EN 50129 (Safety Related Electronic Systems for Railway Signaling).

Classification

  • Type

    A - Audiovisual production

  • CEP classification

    JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/GA102%2F06%2F0052" target="_blank" >GA102/06/0052: GNSS local elements for railway signalling</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2006

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

  • Place of publication

    WCRR 2006, Montreál, Kanada

  • Publisher/client name

  • Version

  • Carrier ID