All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Relationship between size and growth of travel agencies and tour operators in the Czech Republic

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F15%3A%231006568" target="_blank" >RIV/71226401:_____/15:#1006568 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Vztah mezi velkostí a růstem cestovních kanceláří a agentur podnikajících v České republice

  • Original language description

    Příspěvek zkoumá, zda v oblasti podnikání cestovních kanceláří a agentur se sídlem v České republice je růst firem nezávislý na jejich velikosti, tj. zda platí či neplatí tzv. Gibratův zákon. Platnost Gibratova zákona je ověřována pro období 2007-2013, data jsou čerpána z databáze ALBERTINA CZ Gold Edition. Pro analýzu vztahu mezi velikostí a růstem firem je využit regresní autokorelační model. Platnost zákona je ověřována na dvou vzorcích firem - 195 a 118 firem. Výsledky ukazují, že u vzorku 118 firemneexistuje statisticky významný vztah mezi velikostí a růstem vybraných podniků a platnost Gibratova zákona byla tedy pro odvětví cestovních kanceláří a agentur (dle klasifikace NACE 79.1) potvrzena. U vzorku 195 firem byl identifikován pouze slabý vztah mezi růstem firem a jejich velikostí.

  • Czech name

    Vztah mezi velkostí a růstem cestovních kanceláří a agentur podnikajících v České republice

  • Czech description

    Příspěvek zkoumá, zda v oblasti podnikání cestovních kanceláří a agentur se sídlem v České republice je růst firem nezávislý na jejich velikosti, tj. zda platí či neplatí tzv. Gibratův zákon. Platnost Gibratova zákona je ověřována pro období 2007-2013, data jsou čerpána z databáze ALBERTINA CZ Gold Edition. Pro analýzu vztahu mezi velikostí a růstem firem je využit regresní autokorelační model. Platnost zákona je ověřována na dvou vzorcích firem - 195 a 118 firem. Výsledky ukazují, že u vzorku 118 firemneexistuje statisticky významný vztah mezi velikostí a růstem vybraných podniků a platnost Gibratova zákona byla tedy pro odvětví cestovních kanceláří a agentur (dle klasifikace NACE 79.1) potvrzena. U vzorku 195 firem byl identifikován pouze slabý vztah mezi růstem firem a jejich velikostí.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50204 - Business and management

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2015

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Aktuální problémy cestovního ruchu

  • ISBN

    978-80-88064-09-1

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    93-102

  • Publisher name

    Vysoká škola polytechnická Jihlava

  • Place of publication

    Jihlava

  • Event location

    Jihlava

  • Event date

    Jan 1, 2015

  • Type of event by nationality

    CST - Celostátní akce

  • UT code for WoS article