All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

CONSUMER BEHAVIOR ANALYSIS: PREFERENCE OF PRICE RELATED TO AGE, HEARING, RECEIPT, PERMISSION AND EDUCATION IN SELECTED CATEGORIES OF PRODUCTS AND SERVICES

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F18%3AN0100169" target="_blank" >RIV/71226401:_____/18:N0100169 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://konference.vspj.cz/konference/39/122" target="_blank" >https://konference.vspj.cz/konference/39/122</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    ANALÝZA SPOTŘEBITELSKÉHO CHOVÁNÍ:PREFERENCE CENYV ZÁVISLOSTI NA VĚKU, POHLAVÍ, PŘÍJMU, POVOLÁNÍ A VZDĚLÁNÍ U VYBRANÝCH KATEGORIÍ PRODUKTŮ A SLUŽEB

  • Original language description

    Znalost spotřebitelského chování a preferencí spotřebitelů je důležitým faktorem úspěšného podnikání. Chování spotřebitele je ovlivněno celou řadou faktorů, charakteristik a specifik, které jednotlivce utváří a utváří tak i jeho kupní chování, nákupní zvyklosti a rozhodovací proces.Cena často bývá považována za jeden ze základních faktorů, na základě kterého se spotřebitel rozhoduje o koupi různých druhů produktů a služeb. Cílem tohoto článku je odhalit, u jakých produktů a služeb se zákazníci rozhodují o koupi dle ceny. Tento článek se zabývá otázkou odlišnosti preferencí u vybraných kategorií zboží v závislosti na vybraných demografických proměnných - pohlaví, příjem, povolání, či vzdělání. Na základě provedených statistických testů bylo potvrzeno, že existuje vzájemný vztah mezi pohlavím a výší příjmu a cenou jako faktorem rozhodujícím o koupi. Mezi dalšími proměnnými (povolání, vzdělání) statisticky významný vztah nebyl prokázán ani na hladině významnosti 0,01, ani na hladině významnosti 0,05.

  • Czech name

    ANALÝZA SPOTŘEBITELSKÉHO CHOVÁNÍ:PREFERENCE CENYV ZÁVISLOSTI NA VĚKU, POHLAVÍ, PŘÍJMU, POVOLÁNÍ A VZDĚLÁNÍ U VYBRANÝCH KATEGORIÍ PRODUKTŮ A SLUŽEB

  • Czech description

    Znalost spotřebitelského chování a preferencí spotřebitelů je důležitým faktorem úspěšného podnikání. Chování spotřebitele je ovlivněno celou řadou faktorů, charakteristik a specifik, které jednotlivce utváří a utváří tak i jeho kupní chování, nákupní zvyklosti a rozhodovací proces.Cena často bývá považována za jeden ze základních faktorů, na základě kterého se spotřebitel rozhoduje o koupi různých druhů produktů a služeb. Cílem tohoto článku je odhalit, u jakých produktů a služeb se zákazníci rozhodují o koupi dle ceny. Tento článek se zabývá otázkou odlišnosti preferencí u vybraných kategorií zboží v závislosti na vybraných demografických proměnných - pohlaví, příjem, povolání, či vzdělání. Na základě provedených statistických testů bylo potvrzeno, že existuje vzájemný vztah mezi pohlavím a výší příjmu a cenou jako faktorem rozhodujícím o koupi. Mezi dalšími proměnnými (povolání, vzdělání) statisticky významný vztah nebyl prokázán ani na hladině významnosti 0,01, ani na hladině významnosti 0,05.

Classification

  • Type

    D - Article in proceedings

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50204 - Business and management

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2018

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Article name in the collection

    Proceedings of 10th annual international scientific conference COMPETITION

  • ISBN

    978-80-88064-37-4

  • ISSN

  • e-ISSN

  • Number of pages

    10

  • Pages from-to

    386-395

  • Publisher name

    College of Polytechnics Jihlava

  • Place of publication

    Jihlava

  • Event location

    Jihlava

  • Event date

    May 17, 2018

  • Type of event by nationality

    EUR - Evropská akce

  • UT code for WoS article

    000467594000041