Off-season of Dubrovnik
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F20%3AN0100352" target="_blank" >RIV/71226401:_____/20:N0100352 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://kcr.vspj.cz/uvod/konference/aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2020" target="_blank" >https://kcr.vspj.cz/uvod/konference/aktualni-problemy-cestovniho-ruchu-2020</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Mimosezóna v Dubrovníku
Original language description
Overtourism je v současné době vážným problémem v mnoha oblíbených destinacích. Dubrovník v Chorvatsku je příkladem právě takovéto destinace. Během hlavní sezóny je centrum starého města přelidněno, všechny ubytovací kapacity jsou obsazeny, místní obyvatelé pociťují stále více negativních dopadů příliš intenzivního cestovního ruchu a ani návštěvníci destinace si často neodnáší zážitky, které očekávali. Na druhou stranu, během mimosezóny je město Dubrovník téměř bez návštěvníků. První opatření k řešení overtourismu v Dubrovníku během hlavní sezony již byla přijata, ale stále ještě zbývá mnoho úkolů k dosažení udržitelného stavu. V současné době se za zásadní nástroj místního destinačního managementu považuje návštěvnický management, jehož cílem je rozptýlit počty návštěvníků v čase. Pro plánování dalších kroků potřebuje destinační management přesné informace o návštěvnících. Pro získání těchto informací byl realizován primární marketingový výzkum - dotazníkové šetření mezi návštěvníky. Sběr dat proběhl před a po hlavní sezoně roku 2018, celkem bylo získáno přes 400 dotazníků. Data byla zpracována za využití matematických a statistických metod. Výsledky výzkumu ukazují, že hlavními faktory, které návštěvníky do Dubrovníku přivádějí mimo hlavní turistickou sezónu, jsou unikátní atmosféra města, krásné počasí, bezpečnost destinace a nižší počty návštěvníků než v hlavní sezóně.
Czech name
Mimosezóna v Dubrovníku
Czech description
Overtourism je v současné době vážným problémem v mnoha oblíbených destinacích. Dubrovník v Chorvatsku je příkladem právě takovéto destinace. Během hlavní sezóny je centrum starého města přelidněno, všechny ubytovací kapacity jsou obsazeny, místní obyvatelé pociťují stále více negativních dopadů příliš intenzivního cestovního ruchu a ani návštěvníci destinace si často neodnáší zážitky, které očekávali. Na druhou stranu, během mimosezóny je město Dubrovník téměř bez návštěvníků. První opatření k řešení overtourismu v Dubrovníku během hlavní sezony již byla přijata, ale stále ještě zbývá mnoho úkolů k dosažení udržitelného stavu. V současné době se za zásadní nástroj místního destinačního managementu považuje návštěvnický management, jehož cílem je rozptýlit počty návštěvníků v čase. Pro plánování dalších kroků potřebuje destinační management přesné informace o návštěvnících. Pro získání těchto informací byl realizován primární marketingový výzkum - dotazníkové šetření mezi návštěvníky. Sběr dat proběhl před a po hlavní sezoně roku 2018, celkem bylo získáno přes 400 dotazníků. Data byla zpracována za využití matematických a statistických metod. Výsledky výzkumu ukazují, že hlavními faktory, které návštěvníky do Dubrovníku přivádějí mimo hlavní turistickou sezónu, jsou unikátní atmosféra města, krásné počasí, bezpečnost destinace a nižší počty návštěvníků než v hlavní sezóně.
Classification
Type
D - Article in proceedings
CEP classification
—
OECD FORD branch
50202 - Applied Economics, Econometrics
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2020
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Article name in the collection
Aktuální problémy cestovního ruchu: Overtourism - riziko pro destinace
ISBN
978-80-88064-46-6
ISSN
—
e-ISSN
—
Number of pages
7
Pages from-to
176-182
Publisher name
Vysoká škola polytechnická Jihlava
Place of publication
Jihlava
Event location
Jihlava
Event date
Mar 4, 2020
Type of event by nationality
EUR - Evropská akce
UT code for WoS article
—