"Chronic Clients" - Opinions and Empirical Experiences of Social Workers in Municipalities in the Vysočina Region
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F71226401%3A_____%2F22%3AN0100766" target="_blank" >RIV/71226401:_____/22:N0100766 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://socialniprace.cz/issue/2022-06/" target="_blank" >https://socialniprace.cz/issue/2022-06/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
„Chroničtí klienti“ – názory a empirické zkušenosti sociálních pracovníků na obcích v Kraji Vysočina
Original language description
CÍLE: Zprostředkovat empirické zkušenosti sociálních pracovníků na obcích s tzv. „chronickými klienty“, sdílet názory a podněty dotazovaných sociálních pracovníků na řešení nejčastějších problémů a dilemat při práci s nimi. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: „Chronickými klienty“ dotazovaní sociální pracovníci měli na mysli lidi, kteří zůstávají „v systému, zůstávají potřebnými“. Pracovníci se s nimi v praxi běžně setkávají, v odborných zdrojích však není této cílové skupině věnován dostatek pozornosti. METODY: Data byla získávána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se sociálními pracovníky na obcích s pověřeným obecním úřadem v Kraji Vysočina v létě 2021. Proběhlo 26 rozhovorů. Na základě tematické analýzy byly zodpovězeny otázky definice „chronického“ klienta, důvody jeho setrvávání v systému a navrženy možnosti řešení obtíží a dilemat. VÝSLEDKY: „Chronický klient“ má komplexní potřeby, je viděn spíše jako selhávající, nastavení systému neusnadňuje změnu situace ani klientovi ani sociálním pracovníkům. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Zaměřit se na silné stránky klientů, posílit makro sociální práci.
Czech name
„Chroničtí klienti“ – názory a empirické zkušenosti sociálních pracovníků na obcích v Kraji Vysočina
Czech description
CÍLE: Zprostředkovat empirické zkušenosti sociálních pracovníků na obcích s tzv. „chronickými klienty“, sdílet názory a podněty dotazovaných sociálních pracovníků na řešení nejčastějších problémů a dilemat při práci s nimi. TEORETICKÁ VÝCHODISKA: „Chronickými klienty“ dotazovaní sociální pracovníci měli na mysli lidi, kteří zůstávají „v systému, zůstávají potřebnými“. Pracovníci se s nimi v praxi běžně setkávají, v odborných zdrojích však není této cílové skupině věnován dostatek pozornosti. METODY: Data byla získávána prostřednictvím polostrukturovaných rozhovorů se sociálními pracovníky na obcích s pověřeným obecním úřadem v Kraji Vysočina v létě 2021. Proběhlo 26 rozhovorů. Na základě tematické analýzy byly zodpovězeny otázky definice „chronického“ klienta, důvody jeho setrvávání v systému a navrženy možnosti řešení obtíží a dilemat. VÝSLEDKY: „Chronický klient“ má komplexní potřeby, je viděn spíše jako selhávající, nastavení systému neusnadňuje změnu situace ani klientovi ani sociálním pracovníkům. IMPLIKACE PRO SOCIÁLNÍ PRÁCI: Zaměřit se na silné stránky klientů, posílit makro sociální práci.
Classification
Type
J<sub>SC</sub> - Article in a specialist periodical, which is included in the SCOPUS database
CEP classification
—
OECD FORD branch
50901 - Other social sciences
Result continuities
Project
—
Continuities
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Others
Publication year
2022
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Sociální práce
ISSN
1213-6204
e-ISSN
1805-885X
Volume of the periodical
22
Issue of the periodical within the volume
6
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
10
Pages from-to
69-79
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
2-s2.0-85150944796