The origin and restoration of the Telč ?Division of the Rose?
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75032333%3A_____%2F11%3A%230002802" target="_blank" >RIV/75032333:_____/11:#0002802 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
O původu a restaurování telčského Dělení růží
Original language description
Studie interpretuje stáří a původ telčského triptychu obrazů Dělení růží, zachycujícího legendu o rozrodu Vítkovců a počátcích rožmberského rodu, na základě ikonografie, historických souvislostí postupného zhotovování jednotlivých kopií a poznatků vzešlých z průzkumu a restaurování jeho středového výjevu. Dochází k závěru, že se s velkou pravděpodobností jedná o obrazy vzniklé z iniciativy Zachariáše z Hradce v 50. letech 16. století. Restaurátorský průzkum prokázal vícevrstevnaté podklady malby typicképro italské prostředí. Pokud nebyl autorem obrazů cizinec nebo přímo Ital, byl jím malíř obeznámený s progresivními metodami tehdejší italské malby. Tato hypotéza by odpovídala i skutečnosti, že právě ve druhé půli 16. století si nechal Zachariáš z Hradce opravovat zámek podle italských vzorů a italskými řemeslníky. Restaurování obrazu i jeho interpretace byly provedeny v souvislosti s prezentací triptychu na výstavě Rožmberkové ve Valdštejnské jízdárně v Praze.
Czech name
O původu a restaurování telčského Dělení růží
Czech description
Studie interpretuje stáří a původ telčského triptychu obrazů Dělení růží, zachycujícího legendu o rozrodu Vítkovců a počátcích rožmberského rodu, na základě ikonografie, historických souvislostí postupného zhotovování jednotlivých kopií a poznatků vzešlých z průzkumu a restaurování jeho středového výjevu. Dochází k závěru, že se s velkou pravděpodobností jedná o obrazy vzniklé z iniciativy Zachariáše z Hradce v 50. letech 16. století. Restaurátorský průzkum prokázal vícevrstevnaté podklady malby typicképro italské prostředí. Pokud nebyl autorem obrazů cizinec nebo přímo Ital, byl jím malíř obeznámený s progresivními metodami tehdejší italské malby. Tato hypotéza by odpovídala i skutečnosti, že právě ve druhé půli 16. století si nechal Zachariáš z Hradce opravovat zámek podle italských vzorů a italskými řemeslníky. Restaurování obrazu i jeho interpretace byly provedeny v souvislosti s prezentací triptychu na výstavě Rožmberkové ve Valdštejnské jízdárně v Praze.
Classification
Type
J<sub>x</sub> - Unclassified - Peer-reviewed scientific article (Jimp, Jsc and Jost)
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
—
Continuities
Z - Vyzkumny zamer (s odkazem do CEZ)<br>I - Institucionalni podpora na dlouhodoby koncepcni rozvoj vyzkumne organizace
Others
Publication year
2011
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Zprávy památkové péče
ISSN
1210-5538
e-ISSN
—
Volume of the periodical
71
Issue of the periodical within the volume
6
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
4
Pages from-to
410-413
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—