František and Jaroslav Thun ? Aristocratic Motorists Beginners
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75032333%3A_____%2F12%3A%230003135" target="_blank" >RIV/75032333:_____/12:#0003135 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
František a Jaroslav Thunové?šlechtičtí automobilisté-začátečníci
Original language description
Bratři František (1847-1916) a Jaroslav (1864-1929) Thun-Hohensteinové náleželi k předním příslušníkům rakouské aristokracie. Známější František Thun byl dvakrát českým místodržitelem a také rakouským ministerským předsedou. Jeho hlavní sídlo bylo na zámku v Děčíně. Jaroslav se pohyboval spíše v moravské zemské politice, neboť v době před první světovou válkou sídlil na zámku v Kvasicích. Bratři Thunové nepatřili mezi průkopníky automobilismu. Ve vztahu k automobilům je lze považovat za typické příslušníky své vrstvy. Jednu s prvním zkušenosti s automobilem učinil František Thun v roce 1904. Tehdy za ním přijel ze Zákup do Děčína na návštěvu Otto Windisch-Graetz s arcivévodkyní Alžbětou. Vlastní automobily si bratři Thunové začali pořizovat v letech 1909-1910 a to u mladoboleslavské značky Laurin a Klement. Jak vyplývá z bohaté vzájemné korespondence, která je dochována v děčínském rodinném archivu Thunů, pořízení automobilu nemuselo v této době probíhat zrovna hladce. František Thun p
Czech name
František a Jaroslav Thunové?šlechtičtí automobilisté-začátečníci
Czech description
Bratři František (1847-1916) a Jaroslav (1864-1929) Thun-Hohensteinové náleželi k předním příslušníkům rakouské aristokracie. Známější František Thun byl dvakrát českým místodržitelem a také rakouským ministerským předsedou. Jeho hlavní sídlo bylo na zámku v Děčíně. Jaroslav se pohyboval spíše v moravské zemské politice, neboť v době před první světovou válkou sídlil na zámku v Kvasicích. Bratři Thunové nepatřili mezi průkopníky automobilismu. Ve vztahu k automobilům je lze považovat za typické příslušníky své vrstvy. Jednu s prvním zkušenosti s automobilem učinil František Thun v roce 1904. Tehdy za ním přijel ze Zákup do Děčína na návštěvu Otto Windisch-Graetz s arcivévodkyní Alžbětou. Vlastní automobily si bratři Thunové začali pořizovat v letech 1909-1910 a to u mladoboleslavské značky Laurin a Klement. Jak vyplývá z bohaté vzájemné korespondence, která je dochována v děčínském rodinném archivu Thunů, pořízení automobilu nemuselo v této době probíhat zrovna hladce. František Thun p
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/DF11P01OVV026" target="_blank" >DF11P01OVV026: Daily life and cultural influence in the Czech Lands and in the Cenral Europe in the context of historical manors, accessible to general public, managed by The National Heritage Institute - installation, presentation, application</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Automobilismus a šlechta v českých zemích 1894?1945
ISBN
978-80-7037-216-6
Number of pages of the result
13
Pages from-to
51-63
Number of pages of the book
309
Publisher name
Národní technické muzeum
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—