The (Czech) Aristocracy in the Austrian Volunteer Automobile Corps
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75032333%3A_____%2F12%3A%230003136" target="_blank" >RIV/75032333:_____/12:#0003136 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
(Česká) šlechta v rakouských dobrovolnických motoristických sborech
Original language description
Známý rakouský sochař a průkopník motorismu Gustav Gurschner (1873 ? 1971) dal v roce 1903 podnět k vytvoření c.k. rakouského dobrovolnického automobilového sboru, který byl založen o dva roky později v rámci Rakouského automobilového klubu. Poněvadž sbor ovládli především aristokratičtí majitelé automobilů, obrátilo se rakouské vojenské velení na Gurschnera, aby vytvořil nový dobrovolnický motorový sbor se širší základnou, což se roku 1908 stalo. Jeho správa byla decentralizována a rozdělena na sborovésektory a v rámci nich na skupiny (automobilistů a motocyklistů). Území Čech a Moravy se dělilo na tři sektory - č. 8 se sídlem v Praze, č. 9 se sídlem v Litoměřicích a brněnská skupina sektoru č. 2 se sídlem ve Vídni. Členové dobrovolnických sborů ? automobilového a motorového se i se svými vozidly zúčastňovali vojenských cvičení císařské armády a po vypuknutí 1. světové války sloužili u jednotlivých armádních velitelství většinou jako ordonanční důstojníci a motospojky. Příslušníci če
Czech name
(Česká) šlechta v rakouských dobrovolnických motoristických sborech
Czech description
Známý rakouský sochař a průkopník motorismu Gustav Gurschner (1873 ? 1971) dal v roce 1903 podnět k vytvoření c.k. rakouského dobrovolnického automobilového sboru, který byl založen o dva roky později v rámci Rakouského automobilového klubu. Poněvadž sbor ovládli především aristokratičtí majitelé automobilů, obrátilo se rakouské vojenské velení na Gurschnera, aby vytvořil nový dobrovolnický motorový sbor se širší základnou, což se roku 1908 stalo. Jeho správa byla decentralizována a rozdělena na sborovésektory a v rámci nich na skupiny (automobilistů a motocyklistů). Území Čech a Moravy se dělilo na tři sektory - č. 8 se sídlem v Praze, č. 9 se sídlem v Litoměřicích a brněnská skupina sektoru č. 2 se sídlem ve Vídni. Členové dobrovolnických sborů ? automobilového a motorového se i se svými vozidly zúčastňovali vojenských cvičení císařské armády a po vypuknutí 1. světové války sloužili u jednotlivých armádních velitelství většinou jako ordonanční důstojníci a motospojky. Příslušníci če
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/DF11P01OVV026" target="_blank" >DF11P01OVV026: Daily life and cultural influence in the Czech Lands and in the Cenral Europe in the context of historical manors, accessible to general public, managed by The National Heritage Institute - installation, presentation, application</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2012
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Automobilismus a šlechta v českých zemích 1894?1945
ISBN
978-80-7037-216-6
Number of pages of the result
21
Pages from-to
65-85
Number of pages of the book
309
Publisher name
Národní technické muzeum
Place of publication
Praha
UT code for WoS chapter
—