Opava railway in view of heritage preservation
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75032333%3A_____%2F14%3A%230003757" target="_blank" >RIV/75032333:_____/14:#0003757 - isvavai.cz</a>
Result on the web
—
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Opava železniční z pohledu památkové péče
Original language description
Opavou, hlavním městem rakouského Slezska, nikdy nebyla vedena žádná hlavní železniční tepna. Do rakouské železniční sítě byla Opava zapojena dvěma odbočnými křídly páteřních tratí dvou soukromých železničních společností, Severní dráhy císaře Ferdinanda(1855) a Moravskoslezské ústřední dráhy (1872). Obě měly v Opavě samostatná nádraží, jejichž původní názvy nebyly odvozeny od polohy v rámci města. Označení Severní nádraží nebo Nordbahnhof (dnešní Opava ? východ) bylo typické pro nádraží Severní dráhytaké v jiných městech. Název Troppau Centralbahn (dnešní Opava ? západ) odkazoval na jméno společnosti Mährisch-schlesische Centralbahn, po zestátnění Troppau Staatsbahn). Na Opavsku se nacházejí nejen provozované trati, ale i hmotné pozůstatky částečněrealizovaných plánů nových železničních spojení (Opava ? Vlárský průsmyk), zrušených tratí (např. Opava západ ? Pilszcz) a průmyslových vleček nebo zemních těles kolejí, které byly přeloženy. Dochovaný nedokončený tunel, propustky, opěrné
Czech name
Opava železniční z pohledu památkové péče
Czech description
Opavou, hlavním městem rakouského Slezska, nikdy nebyla vedena žádná hlavní železniční tepna. Do rakouské železniční sítě byla Opava zapojena dvěma odbočnými křídly páteřních tratí dvou soukromých železničních společností, Severní dráhy císaře Ferdinanda(1855) a Moravskoslezské ústřední dráhy (1872). Obě měly v Opavě samostatná nádraží, jejichž původní názvy nebyly odvozeny od polohy v rámci města. Označení Severní nádraží nebo Nordbahnhof (dnešní Opava ? východ) bylo typické pro nádraží Severní dráhytaké v jiných městech. Název Troppau Centralbahn (dnešní Opava ? západ) odkazoval na jméno společnosti Mährisch-schlesische Centralbahn, po zestátnění Troppau Staatsbahn). Na Opavsku se nacházejí nejen provozované trati, ale i hmotné pozůstatky částečněrealizovaných plánů nových železničních spojení (Opava ? Vlárský průsmyk), zrušených tratí (např. Opava západ ? Pilszcz) a průmyslových vleček nebo zemních těles kolejí, které byly přeloženy. Dochovaný nedokončený tunel, propustky, opěrné
Classification
Type
C - Chapter in a specialist book
CEP classification
AL - Art, architecture, cultural heritage
OECD FORD branch
—
Result continuities
Project
<a href="/en/project/DF12P01OVV039" target="_blank" >DF12P01OVV039: Industrial heritage of Moravia and Silesia</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2014
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Book/collection name
Opava železniční. 160 let od příjezdu prvního vlaku
ISBN
978-80-905396-9-3
Number of pages of the result
20
Pages from-to
76-95
Number of pages of the book
140
Publisher name
Opavská kulturní organizace
Place of publication
Opava
UT code for WoS chapter
—