All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Memory and the project method in teaching modern history

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75112779%3A_____%2F14%3A%230000086" target="_blank" >RIV/75112779:_____/14:#0000086 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Paměť a projektové vyučování v dějepise

  • Original language description

    Publikace je v prostředí české didaktiky dějepisu jedním z prvních pokusů o hledání a ověřování možností, jak při výuce moderních a soudobých dějin na základních i středních školách pracovat s tématem paměti a didakticky využívat vzpomínky pamětníků. Vznikla na základě spolupráce historiků, didaktiků dějepisu a pedagogů pilotních škol v letech 2012-2014. V úvodní části autoři vymezují základní pojmy a teoretické koncepty paměťových studií. Následně na příkladech využití vzpomínek a hmotných svědků minulosti hledají cesty, jak při výuce dějepisu rozvíjet historické myšlení žáků a umožnit žákům, aby dospívali k samostatnému historickému poznání. Příklady dobré praxe pak ilustrují přednosti a limity projektové výuky a aplikace metody orální historie do dějepisné praxe

  • Czech name

    Paměť a projektové vyučování v dějepise

  • Czech description

    Publikace je v prostředí české didaktiky dějepisu jedním z prvních pokusů o hledání a ověřování možností, jak při výuce moderních a soudobých dějin na základních i středních školách pracovat s tématem paměti a didakticky využívat vzpomínky pamětníků. Vznikla na základě spolupráce historiků, didaktiků dějepisu a pedagogů pilotních škol v letech 2012-2014. V úvodní části autoři vymezují základní pojmy a teoretické koncepty paměťových studií. Následně na příkladech využití vzpomínek a hmotných svědků minulosti hledají cesty, jak při výuce dějepisu rozvíjet historické myšlení žáků a umožnit žákům, aby dospívali k samostatnému historickému poznání. Příklady dobré praxe pak ilustrují přednosti a limity projektové výuky a aplikace metody orální historie do dějepisné praxe

Classification

  • Type

    B - Specialist book

  • CEP classification

    AM - Pedagogy and education

  • OECD FORD branch

Result continuities

  • Project

  • Continuities

    V - Vyzkumna aktivita podporovana z jinych verejnych zdroju

Others

  • Publication year

    2014

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • ISBN

    978-80-87912-12-6

  • Number of pages

    249

  • Publisher name

    Ústav pro studium totalitních režimů

  • Place of publication

    Praha

  • UT code for WoS book