Historical literacy in the HistoryLab application: a realistic approach to mastering the didactic theory of history
The result's identifiers
Result code in IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75112779%3A_____%2F22%3A00010645" target="_blank" >RIV/75112779:_____/22:00010645 - isvavai.cz</a>
Result on the web
<a href="https://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/wp-content/uploads/sites/11/2021/12/Kamil_Cinatl_-_Jaroslav_Najbert_-_Vojtech-Ripka_50-70.pdfhttps://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/en/magazin/2021-13-2-3/" target="_blank" >https://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/wp-content/uploads/sites/11/2021/12/Kamil_Cinatl_-_Jaroslav_Najbert_-_Vojtech-Ripka_50-70.pdfhttps://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/en/magazin/2021-13-2-3/</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternative languages
Result language
čeština
Original language name
Historická gramotnost v aplikaci HistoryLab: realistický přístup k osvojování didaktické teorie dějepisu
Original language description
Studie shrnuje zkušenosti týmu, který vyvíjel aplikaci pro práci s historickými prameny HistoryLab (v letech 2016-2021). Autoři byli součástí tohoto týmu. Analytická data a zkušenosti z vývoje a průběžného ověřování vzdělávací aplikace jsou využity k reflexi klíčového problému českého školního dějepisu: napětí mezi didaktickou teorií a pedagogickou praxí. V závěru autoři nabízí tři modelové příklady perceptuálního předávání didaktické teorie ověřený ve školní praxi.
Czech name
Historická gramotnost v aplikaci HistoryLab: realistický přístup k osvojování didaktické teorie dějepisu
Czech description
Studie shrnuje zkušenosti týmu, který vyvíjel aplikaci pro práci s historickými prameny HistoryLab (v letech 2016-2021). Autoři byli součástí tohoto týmu. Analytická data a zkušenosti z vývoje a průběžného ověřování vzdělávací aplikace jsou využity k reflexi klíčového problému českého školního dějepisu: napětí mezi didaktickou teorií a pedagogickou praxí. V závěru autoři nabízí tři modelové příklady perceptuálního předávání didaktické teorie ověřený ve školní praxi.
Classification
Type
J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical
CEP classification
—
OECD FORD branch
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Result continuities
Project
<a href="/en/project/TL01000046" target="_blank" >TL01000046: Historylab: using technology to foster historical literacy</a><br>
Continuities
P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)
Others
Publication year
2021
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data specific for result type
Name of the periodical
Historie - otázky - problémy
ISSN
1804-1132
e-ISSN
2336-6672
Volume of the periodical
13
Issue of the periodical within the volume
2
Country of publishing house
CZ - CZECH REPUBLIC
Number of pages
21
Pages from-to
50-70
UT code for WoS article
—
EID of the result in the Scopus database
—