All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Historical literacy in the HistoryLab application: a realistic approach to mastering the didactic theory of history

The result's identifiers

  • Result code in IS VaVaI

    <a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F75112779%3A_____%2F22%3A00010645" target="_blank" >RIV/75112779:_____/22:00010645 - isvavai.cz</a>

  • Result on the web

    <a href="https://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/wp-content/uploads/sites/11/2021/12/Kamil_Cinatl_-_Jaroslav_Najbert_-_Vojtech-Ripka_50-70.pdfhttps://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/en/magazin/2021-13-2-3/" target="_blank" >https://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/wp-content/uploads/sites/11/2021/12/Kamil_Cinatl_-_Jaroslav_Najbert_-_Vojtech-Ripka_50-70.pdfhttps://historieotazkyproblemy.ff.cuni.cz/en/magazin/2021-13-2-3/</a>

  • DOI - Digital Object Identifier

Alternative languages

  • Result language

    čeština

  • Original language name

    Historická gramotnost v aplikaci HistoryLab: realistický přístup k osvojování didaktické teorie dějepisu

  • Original language description

    Studie shrnuje zkušenosti týmu, který vyvíjel aplikaci pro práci s historickými prameny HistoryLab (v letech 2016-2021). Autoři byli součástí tohoto týmu. Analytická data a zkušenosti z vývoje a průběžného ověřování vzdělávací aplikace jsou využity k reflexi klíčového problému českého školního dějepisu: napětí mezi didaktickou teorií a pedagogickou praxí. V závěru autoři nabízí tři modelové příklady perceptuálního předávání didaktické teorie ověřený ve školní praxi.

  • Czech name

    Historická gramotnost v aplikaci HistoryLab: realistický přístup k osvojování didaktické teorie dějepisu

  • Czech description

    Studie shrnuje zkušenosti týmu, který vyvíjel aplikaci pro práci s historickými prameny HistoryLab (v letech 2016-2021). Autoři byli součástí tohoto týmu. Analytická data a zkušenosti z vývoje a průběžného ověřování vzdělávací aplikace jsou využity k reflexi klíčového problému českého školního dějepisu: napětí mezi didaktickou teorií a pedagogickou praxí. V závěru autoři nabízí tři modelové příklady perceptuálního předávání didaktické teorie ověřený ve školní praxi.

Classification

  • Type

    J<sub>ost</sub> - Miscellaneous article in a specialist periodical

  • CEP classification

  • OECD FORD branch

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]

Result continuities

  • Project

    <a href="/en/project/TL01000046" target="_blank" >TL01000046: Historylab: using technology to foster historical literacy</a><br>

  • Continuities

    P - Projekt vyzkumu a vyvoje financovany z verejnych zdroju (s odkazem do CEP)

Others

  • Publication year

    2021

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

Data specific for result type

  • Name of the periodical

    Historie - otázky - problémy

  • ISSN

    1804-1132

  • e-ISSN

    2336-6672

  • Volume of the periodical

    13

  • Issue of the periodical within the volume

    2

  • Country of publishing house

    CZ - CZECH REPUBLIC

  • Number of pages

    21

  • Pages from-to

    50-70

  • UT code for WoS article

  • EID of the result in the Scopus database