Současný stav sociální pedagogiky v praxi a její vztah k sociální práci
Identifikátory výsledku
Kód výsledku v IS VaVaI
<a href="https://www.isvavai.cz/riv?ss=detail&h=RIV%2F61989592%3A15410%2F23%3A73620744" target="_blank" >RIV/61989592:15410/23:73620744 - isvavai.cz</a>
Výsledek na webu
<a href="https://soced.cz/wp-content/uploads/2023/04/SocEd_11(1)_2023.pdf" target="_blank" >https://soced.cz/wp-content/uploads/2023/04/SocEd_11(1)_2023.pdf</a>
DOI - Digital Object Identifier
—
Alternativní jazyky
Jazyk výsledku
čeština
Název v původním jazyce
Současný stav sociální pedagogiky v praxi a její vztah k sociální práci
Popis výsledku v původním jazyce
Současná společnost je v aktuální době na pokraji nových a nelehkých výzev. Pandemie koronaviru, sociální a ekonomická krize, energetická krize, palčivé ekologické otázky, rozvoj techniky či umělé inteligence a s tím související kybernetická rizika, bezpečnostní rizika plynoucí z války na Ukrajině či prohlubování chudoby – to vše má vliv na aktuální rozpoložení českého vzdělávacího systému a duševního zdraví žáků, pedagogů, rodičů a ostatně celé společnosti. Je nám známo, že takovéto krize výrazně ovlivňují míru extremismu a špatné duševní zdraví, a to nejen u dospělé populace, ale i u dětí a mladistvých. To se pak může ve školách projevovat různými excesy a podněcováním k realizaci nebezpečných výzev ve zvýšené míře. Na to je třeba flexibilně reagovat, většina škol toho však není schopna. Pomoci přečkat náročné období může pozice sociálního pedagoga, což se v současné době potvrzuje již na více než stovce českých škol.
Název v anglickém jazyce
The Current State of Social Pedagogy in Practice and its Relationship to Social Work
Popis výsledku anglicky
Contemporary society is currently on the verge of new and difficult challenges. The coronavirus pandemic, the social and economic crisis, the energy crisis, pressing ecological issues, the development of technology or artificial intelligence and the associated cyber risks, the security risks arising from the war in Ukraine and the deepening poverty - all of these have an impact on the current state of the Czech education system and the mental health of pupils, teachers, parents and the whole of society. We know that such crises significantly affect the level of extremism and poor mental health, not only in the adult population, but also in children and adolescents. This can then be manifested in schools by various excesses and by encouraging the implementation of dangerous challenges to an increased extent. This needs to be responded to flexibly, but most schools are not able to do this. The position of social pedagogue can help to survive a challenging period, which is currently being confirmed in more than 100 Czech schools.
Klasifikace
Druh
J<sub>ost</sub> - Ostatní články v recenzovaných periodicích
CEP obor
—
OECD FORD obor
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]
Návaznosti výsledku
Projekt
—
Návaznosti
N - Vyzkumna aktivita podporovana z neverejnych zdroju
Ostatní
Rok uplatnění
2023
Kód důvěrnosti údajů
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Údaje specifické pro druh výsledku
Název periodika
Sociální pedagogika
ISSN
1805-8825
e-ISSN
—
Svazek periodika
11
Číslo periodika v rámci svazku
1
Stát vydavatele periodika
CZ - Česká republika
Počet stran výsledku
7
Strana od-do
22-28
Kód UT WoS článku
—
EID výsledku v databázi Scopus
—