All
All

What are you looking for?

All
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Systematic design of control systems and optimization for internal combustion engines

Project goals

The main goal of the proposed project is to develop methods and a set of software tools for design and implementation of coordinated control of turbocharged diesel engine equipped with the aftertreatment system. The developed methods and the software tools will be used to design the control system so that the engine will satisfy the prescribed limits, for example given by emission standards, while minimizing the operational cost (fuel consumption, urea consumption). Another goal is to study the sensitivity of the optimal solution to selected parameters of the mechanical parts of the engine (e.g. turbocharger) which enables co-design of the mechanical parts with the control system. We expect that the goals will be achieved by December 2013.

Keywords

CombustionengineDieselengineEmissionsoptimizationPredictivecontrolAftertreatmentsystem

Public support

  • Provider

    Technology Agency of the Czech Republic

  • Programme

    Programme of applied research and experimental development ALFA

  • Call for proposals

    ALFA 1 (STA02011TA01)

  • Main participants

    Honeywell, spol. s r.o.

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    20110199

Alternative language

  • Project name in Czech

    Systematický návrh řídicích systémů pro optimalizace emisí spalovacích motorů

  • Annotation in Czech

    Budou vyvinuty programové nástroje, který umožní nastavit koordinovanou strategii řízení obecného přeplňovaného dieselového motoru ve spojením se zařízením na úpravu výfukových plynů tak, aby celek doplněný o potřebnou technologií splňoval zadanou emisnínormu, např. Euro VI (závazná od 2014) s minimální celkovou spotřebou paliva a reaktantů katalyzátoru. Zároveň bude možno studovat citlivost dosaženého optima na některé konstrukční změny motoru a turbodmychadla a tím koordinovat vývoj strojních součástí s vývojem strategie řízení. V rámci projektu bude tento postup verifikován na motoru dodaném společností MAN. Předpokládané datum dosažení tohoto cíle je prosinec 2013.

Scientific branches

  • R&D category

    AP - Applied research

  • CEP classification - main branch

    JT - Propulsion, engines and fuels

  • CEP - secondary branch

    BC - Theory and management systems

  • CEP - another secondary branch

    JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation

  • 10201 - Computer sciences, information science, bioinformathics (hardware development to be 2.2, social aspect to be 5.8)
    20201 - Electrical and electronic engineering
    20301 - Mechanical engineering
    20704 - Energy and fuels

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    This is preliminary data, no approval by the provider.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2011

  • Realization period - end

    Dec 31, 2013

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Mar 29, 2012

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP14-TA0-TA-U/06:1

  • Data delivery date

    Jul 17, 2020

Finance

  • Total approved costs

    10,133 thou. CZK

  • Public financial support

    7,835 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    2,298 thou. CZK

Basic information

Recognised costs

10 133 CZK thou.

Public support

7 835 CZK thou.

77%


Provider

Technology Agency of the Czech Republic

CEP

JT - Propulsion, engines and fuels

Solution period

01. 01. 2011 - 31. 12. 2013