Hybrid locomotive and energy electronical optimalization of operation
Public support
Provider
Ministry of Industry and Trade
Programme
TRIO
Call for proposals
TRIO 1 (SMPO201600001)
Main participants
CZ LOKO, a.s.
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
2016FV10724
Alternative language
Project name in Czech
Hybridní lokomotiva a elektronická optimalizace energetiky jejího provozu
Annotation in Czech
Cílem projektu je vývoj hybridní motorové lokomotivy s elektrickým přenosem výkonu včetně systému řízení. Vývoj bude směřovat k zlepšení energetického managementu lokomotivy, kde část kinetické energie vzniklé při brzdění vozidla bude uložena v akumulátoru. Tato energie bude zpětně využita pro trakci při jízdě vozidla a pro napájení pomocných pohonů. Další cestou ke snížení spotřeby paliva lokomotivy je zejména možnost provozu spalovacího motoru při minimální měrné spotřebě paliva, kdy se rovněž minimalizuje celková bilance emisí, eliminace provozu spalovacího motoru při volnoběžných otáčkách a snížení odběru energie pomocných spotřeb při využívání zásobníku energie. Výstupem projektu budou funkční vzorky hybridní lokomotivy a jejích subsystémů, včetně systému řízení a akumulátoru energie. Projekt tak umožní získat nové poznatky s konstrukčním řešením hybridního pohonu lokomotivy, systémem řízení a algoritmy pro řízení energetického managementu lokomotiv, provozní vlastnosti a možnou míru dosažení úspor fosilních paliv při různých režimech práce lokomotivy. Dalším cílem je ověřit bezpečnost a spolehlivost použité technologie. Navrhovaný projekt bezprostředně naplňuje požadavky cíle Národní priority orientovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací, a to zejména prioritu číslo 1 „Konkurenceschopná ekonomika založená na znalostech“ a prioritu č. 2 „Udržitelnost energetiky a materiálových zdrojů“.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
CEP classification - main branch
JT - Propulsion, engines and fuels
CEP - secondary branch
JO - Land transport systems and equipment
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
20104 - Transport engineering<br>20301 - Mechanical engineering<br>20704 - Energy and fuels
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The project has achieved the set objectives and outputs of the project. The result of the project is a hybrid drive of the shunting locomotive, the accumulation system of the hybrid locomotive, the source system for charging the accumulation system, the hybrid locomotive, the equipment for monitoring the operating condition of the railway vehicle, especially the hybrid locomotive and the drive chain of the hybrid locomotive.
Solution timeline
Realization period - beginning
Apr 1, 2016
Realization period - end
Dec 31, 2019
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Mar 28, 2019
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP20-MPO-FV-U
Data delivery date
Apr 18, 2024
Finance
Total approved costs
49,177 thou. CZK
Public financial support
19,985 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
29,193 thou. CZK