All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”
FV10724

Hybrid locomotive and energy electronical optimalization of operation

Public support

  • Provider

    Ministry of Industry and Trade

  • Programme

    TRIO

  • Call for proposals

    TRIO 1 (SMPO201600001)

  • Main participants

    CZ LOKO, a.s.

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    2016FV10724

Alternative language

  • Project name in Czech

    Hybridní lokomotiva a elektronická optimalizace energetiky jejího provozu

  • Annotation in Czech

    Cílem projektu je vývoj hybridní motorové lokomotivy s elektrickým přenosem výkonu včetně systému řízení. Vývoj bude směřovat k zlepšení energetického managementu lokomotivy, kde část kinetické energie vzniklé při brzdění vozidla bude uložena v akumulátoru. Tato energie bude zpětně využita pro trakci při jízdě vozidla a pro napájení pomocných pohonů. Další cestou ke snížení spotřeby paliva lokomotivy je zejména možnost provozu spalovacího motoru při minimální měrné spotřebě paliva, kdy se rovněž minimalizuje celková bilance emisí, eliminace provozu spalovacího motoru při volnoběžných otáčkách a snížení odběru energie pomocných spotřeb při využívání zásobníku energie. Výstupem projektu budou funkční vzorky hybridní lokomotivy a jejích subsystémů, včetně systému řízení a akumulátoru energie. Projekt tak umožní získat nové poznatky s konstrukčním řešením hybridního pohonu lokomotivy, systémem řízení a algoritmy pro řízení energetického managementu lokomotiv, provozní vlastnosti a možnou míru dosažení úspor fosilních paliv při různých režimech práce lokomotivy. Dalším cílem je ověřit bezpečnost a spolehlivost použité technologie. Navrhovaný projekt bezprostředně naplňuje požadavky cíle Národní priority orientovaného výzkumu, experimentálního vývoje a inovací, a to zejména prioritu číslo 1 „Konkurenceschopná ekonomika založená na znalostech“ a prioritu č. 2 „Udržitelnost energetiky a materiálových zdrojů“.

Scientific branches

  • R&D category

    AP - Applied research

  • CEP classification - main branch

    JT - Propulsion, engines and fuels

  • CEP - secondary branch

    JO - Land transport systems and equipment

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    20104 - Transport engineering<br>20301 - Mechanical engineering<br>20704 - Energy and fuels

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The project has achieved the set objectives and outputs of the project. The result of the project is a hybrid drive of the shunting locomotive, the accumulation system of the hybrid locomotive, the source system for charging the accumulation system, the hybrid locomotive, the equipment for monitoring the operating condition of the railway vehicle, especially the hybrid locomotive and the drive chain of the hybrid locomotive.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Apr 1, 2016

  • Realization period - end

    Dec 31, 2019

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Mar 28, 2019

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.

  • Data delivery code

    CEP20-MPO-FV-U

  • Data delivery date

    Apr 18, 2024

Finance

  • Total approved costs

    49,177 thou. CZK

  • Public financial support

    19,985 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    29,193 thou. CZK