New structures and control algorithms of mobile hybrid systems
Project goals
Systems of hybrid vehicle drives are based on complex control of energy flow between two or more continuously working subsystems. It combines electrical vehicle drive with combustor engine or fuel cells with components for energy accumulation. Efficiencydepends on drives system configuration and primarily on drive system control algorithms. Drive control of hybrid vehicle presents complex multiparametric regulated system, which takes requirements note of vehicle motion properties and vehicle source systems possibilities. Said tasks of optimal energy flows control in vehicle and their transformations form key problem to attain maximum utility properties.The project goal is fundamental research of new conceptions and control methods of main traction systems for hybrid vehicles. The project follows the research line of new drive unit conceptions, modern structures and drive algorithms, high efficiency power semiconductor converters and research focused on other mechatronical elements of hybrid
Keywords
Hybrid drivecontrol methodselectrical drivepower semiconductor system
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 11 (SGA02008GA-ST)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
102/08/0775
Alternative language
Project name in Czech
Nové struktury a řídicí algoritmy mobilních hybridních systémů
Annotation in Czech
Systém hybridního pohonu vozidla je založen na komplexním řízení toku energie mezi dvěma nebo více jeho současně pracujícími podsystémy. Kombinuje elektrický pohon vozidla se spalovacím motorem, plynovou turbínou nebo palivovými články s prvky pro akumulaci energie. Účinnost je závislá na konfiguraci soustavy pohonu a zejména na algoritmech řízení. Řízení pohonu hybridního vozidla představuje složitou mnohoparametrovou nelineární regulovanou soustavu zohledňující požadavky jízdních vlastností vozidla aokamžitých nebo dlouhodobých možností zdrojových systémů vozidla. Uvedené úlohy optimálního řízení toků energie ve vozidle a jejich přeměny tvoří klíčový problém dosažení maxima užitných vlastností. Podstatou projektu je základní výzkum nových koncepcí ametod řízení pohonných soustav hybridních vozidel. Sleduje linii výzkumu nových koncepcí pohonných agregátů, moderních struktur a algoritmů řízení, vysoce účinných výkonových polovodičových měničů a výzkum dalších mechatronických členů pohonu
Scientific branches
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
In the project there was performed a fundamental research of fundamental research of new conceptions and control methods of hybrid vehicle main traction systems. In conformity with this main theme of the project, the research of single parts and hybrid vehicle drive units conceptions, research of new conceptions of electromechanical power dividers, research of new control methods of alternate ele
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2008
Realization period - end
Dec 31, 2010
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 16, 2010
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP11-GA0-GA-U/03:3
Data delivery date
Feb 9, 2015
Finance
Total approved costs
997 thou. CZK
Public financial support
997 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK
Basic information
Recognised costs
997 CZK thou.
Public support
997 CZK thou.
100%
Provider
Czech Science Foundation
CEP
JA - Electronics and optoelectronics
Solution period
01. 01. 2008 - 31. 12. 2010