Josef Božek Research Center of Engine and Automotive Technology II
Public support
Provider
Ministry of Education, Youth and Sports
Programme
The research centres (National research program)
Call for proposals
Výzkumná centra 1 (SMSM2005001M1)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
14/2010-31
Alternative language
Project name in Czech
Výzkumné centrum spalovacích motorů a automobilů Josefa Božka II
Annotation in Czech
Holistický přístup k novým koncepcím a optimalizaci budoucích automobilních pohonů a účinných, ekonomických, k prostředí šetrných, bezpečných, dynamických a pohodlných vozidel na základě vyhodnocení virtuální reality a experimentů. Spalovací motory: novékoncepce řízeného spalování a využití tepla, zlepšení emisí, řízené tvoření směsi a přeplňování, přechodové režimy. Konfigurační návrh založený na výzkumu termodynamiky a mechaniky motorů, převodovek, elektrických přenosů,hybridních konceptů, aktivního vypružení a integrovaném řízení vozidla. Výzkum simulačních a optimalizačních metod. Integrované řízení motor/pohon a pohon/vozidlo užívající prediktivní a adaptivní nelineární systémy o hierarchickéstruktuře. Lineární elektrické pohony pro vratný pohyb.Výzkum experimentálních metod, softwaru, zkušebních zařízení. Kalibrace simulace. Realizace v průmyslu. Rozvoj mezinárodní spolupráce.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
CEP classification - main branch
JT - Propulsion, engines and fuels
CEP - secondary branch
JO - Land transport systems and equipment
CEP - another secondary branch
JA - Electronics and optoelectronics
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
20104 - Transport engineering<br>20201 - Electrical and electronic engineering<br>20301 - Mechanical engineering<br>20704 - Energy and fuels
Completed project evaluation
Provider evaluation
V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)
Project results evaluation
Energy-saving and environment-friendly vehicles were addressed. Downsizing must limit neither competitiveness nor passive and active safety and comfortability. The project delivered basic concepts of downsized boosted powertrains capable of using synthetic fuels and being incorporated into hybrid electric power-split transmissions. The key issue was mechatronic control, as well.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2005
Realization period - end
Dec 31, 2011
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 3, 2011
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP12-MSM-1M-U/01:1
Data delivery date
Jul 3, 2012
Finance
Total approved costs
309,850 thou. CZK
Public financial support
263,367 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
46,483 thou. CZK