The use of Vehicle-to-Grid technology to provide energy flexibility
Project goals
S: The project aims to develop a technical and economic solution for providing energy flexibility by connecting electric cars with the electricity grid – Vehicle to Grid (V2G). M: The research will be based on charging station's real data use and the distribution grid load. The output will be technology validation for the successful commercial application of V2G. A: The goals are based on the current status and our experience with VaVaI projects and commercial applications of new technologies. R: Research will expand current projects and refine models using machine learning methods. It is based on the market and the government's sustainability and electromobility development needs. T: The project will be conducted according to a detailed schedule and will be completed in 2027.
Keywords
Public support
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
Programme
—
Call for proposals
STA02024TS010
Main participants
České vysoké učení technické v Praze / Fakulta elektrotechnická
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
TS01020030 - Smlouva o poskytnutí podpory
Alternative language
Project name in Czech
Využití technologie Vehicle to Grid pro poskytování energetické flexibility
Annotation in Czech
S: Cílem projektu je přinést možnost technického i ekonomického řešení pro poskytování energetické flexibility skrze systém propojení elektromobilu s elektrizační soustavou – Vehicle to Grid (V2G). M: Výzkum bude vycházet z reálných dat používání nabíjecích stanic a vytíženosti distribuční soustavy. Výstupem bude ověření technologie V2G pro její úspěšné komerční uplatnění. A: Cíle byly stanoveny na základě současného stavu a zkušeností obou uchazečů s projekty VaVaI i komerční aplikací nových technologií. R: Výzkum rozšíří současné projekty, využitím metod strojového učení zpřesní modely a převede je do praxe. Vychází z potřeby trhu i státu pro udržitelnost energetiky i rozvoje elektromobility. T: Projekt bude veden dle detailního harmonogramu a bude ukončen v roce 2027.
Scientific branches
R&D category
AP - Applied research
OECD FORD - main branch
20704 - Energy and fuels
OECD FORD - secondary branch
20104 - Transport engineering
OECD FORD - another secondary branch
20201 - Electrical and electronic engineering
JA - Electronics and optoelectronics
JB - Sensors, detecting elements, measurement and regulation
JE - Non-nuclear power engineering, energy consumption and utilization
JO - Land transport systems and equipment
JT - Propulsion, engines and fuels
Solution timeline
Realization period - beginning
Jun 1, 2024
Realization period - end
May 31, 2027
Project status
B - Running multi-year project
Latest support payment
Feb 28, 2024
Data delivery to CEP
Confidentiality
C - Předmět řešení projektu podléhá obchodnímu tajemství (§ 504 Občanského zákoníku), ale název projektu, cíle projektu a u ukončeného nebo zastaveného projektu zhodnocení výsledku řešení projektu (údaje P03, P04, P15, P19, P29, PN8) dodané do CEP, jsou upraveny tak, aby byly zveřejnitelné.
Data delivery code
CEP25-TA0-TS-R
Data delivery date
Feb 20, 2025
Finance
Total approved costs
13,169 thou. CZK
Public financial support
7,903 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
5,394 thou. CZK
Basic information
Recognised costs
13 169 CZK thou.
Public support
7 903 CZK thou.
60%
Provider
Technology Agency of the Czech Republic
OECD FORD
Energy and fuels
Solution period
01. 06. 2024 - 31. 05. 2027