All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The Causes and Mechanisms of the Creation of Educational Barriers of Different Sociocultural Background Members and the Formulation of the Strategies for their Surmounting.

Public support

  • Provider

    Ministry of Labour and Social Affairs

  • Programme

    Modern society and its transformation (National programme of research)

  • Call for proposals

    Moderní společnost a její proměny 2 (SMPS20041JMS5)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    178/037/05-DP2

Alternative language

  • Project name in Czech

    Příčiny a mechanismy vytváření vzdělávacích blokád příslušníků skupin z odlišného sociokulturního prostředí a formulace strategií k jejich překonávání.

  • Annotation in Czech

    Výzkum a následná analýza charakteristických rysů specifického kulturního systému, životních a vzdělávacích strategií skupin ohrožených sociálním vyloučením azylantů, cizinců s dlouhodobým povolením k pobytu, obyvatel sociálně vyloučených lokalit. Popisaobjasnění jevů, jako jsou vznik vnitřních struktur ve sledovaných skupinách, identifikace se skupinou, symboly skupinové identifikace, sebeidentifikace skupin, přejímání vnitřních modelů skupiny jednotlivci. Hodnotové charakteristiky, životní spokojenostt a životní styl dětí ve sledovaných skupinách. Výzkum hodnoty dítěte v rodinách a pojetí rodinné výchovy.Objasnění sociálního, psychického a tělesného vývoje dětí sledovaných skupin. Otevřenost a připravenost vzdělávacího systému k odbourání vzdělávacích bariér způsobených ekonomicky i kulturně rozdílným zázemím dětí. Specifikace požadavků na školu a učitele v procesu integrace jednotlivce.

Scientific branches

  • R&D category

    NV - Nonindustrial research (Applied research excluded Industrial research)

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

    AC - Archaeology, anthropology, ethnology

  • CEP - another secondary branch

    AC - Archaeology, anthropology, ethnology

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50404 - Anthropology, ethnology<br>60102 - Archaeology

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    Outputs of the project are good, some directly applicable for pedagogic activities. The results of the project is to be prepared to build other projects. The project grant settings.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Feb 1, 2005

  • Realization period - end

    Oct 31, 2008

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 10, 2008

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP09-MPS-1J-U/02:2

  • Data delivery date

    Jul 7, 2009

Finance

  • Total approved costs

    5,000 thou. CZK

  • Public financial support

    5,000 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK