All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”
1K03027

Pedagogical models in subject didactics - potential use of Slovenian research in our/czech practical work - annotation.

Public support

  • Provider

    Ministry of Education, Youth and Sports

  • Programme

    Promotion and support of young research workers (National programme of research)

  • Call for proposals

    Podpora začínajících pracovníků výzkumu 1 (SMSM2003001K1)

  • Main participants

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Pedagogické modely v předmětové didaktice-možnosti využití slovinských výsledků v naší praxi

  • Annotation in Czech

    Projekt společného výzkumu bude zjišťovat vztah žáků ZŠ i studentů učitelství biologie a 1. stupně ZŠ Pedagogické fakulty MU v Brně a zároveň žáků ZŠ i studentů učitelství biologie Biotechnolog. fakulty ULj. ve Slovinsku k živočichům.Na základě dosažených výsledků budou na PdFMU do předmětu didaktika biologie zařazeny 2 pedagogické modely (model učení o živočiších pomocí zkušeností a model odstraňování předsudků), které byly sestaveny na katedře biologie BTF Ulj. ve SlovinskuPo ukončení výuky předmětu didaktika biologie se budou sledovat a zaznamenávat změny, ke kterým došlo po aplikaci výše uvedených modelů. Součástí projektu bude také spolupráce na již započatém slovinském výzkumuna téma "Vztah člověk - živočich v pedagogickém procesu", u něhož cílovou skupinou jsou žáci základních a středních škol. Výstupem bude srovnání výsledků v obou zemích, návrh optimalizace a využití ped. modelů v předmětové didaktice na PdF MU v Brně.

Scientific branches

  • R&D category

    IF - RDI infrastructure

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

    EG - Zoology

  • CEP - another secondary branch

    DN - Environmental impact on health

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    10613 - Zoology<br>10614 - Behavioral sciences biology<br>10615 - Ornithology<br>10616 - Entomology<br>30304 - Public and environmental health<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    Mgr.Lenka Hradilova was awardwd a grant for a science research and study visit in years 2003-2005 to the University of Ljubljana (Slovenia). The project was concentrated on the didactics of biology.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2004

  • Realization period - end

    Jan 1, 2005

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP06-MSM-1K-U/04:2

  • Data delivery date

    May 28, 2008

Finance

  • Total approved costs

    518 thou. CZK

  • Public financial support

    328 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    190 thou. CZK