The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
—
Main participants
Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta
Contest type
—
Contract ID
—
Alternative language
Project name in Czech
Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury
Annotation in Czech
Smyslem projektu je navrhnout a empiricky ověřit nové přístupy k diagnostice a autodiagnostice pedagogických doveedností a jim odpovídající intervenční a autoregulační zásahy do struktury těchto dovedností. Jeho cílem je: a) navrhnout a popsat vzájemné vazby mezi čtyřmi základními modely: 1. modelem osvojování pedagogických dovedností, 2. modelem reálného průběhu osvojování pedagogických dovedností podmíněným subjektem, 3. modelem vnějšího řízení tohoto osvojovacího procesu (diagnózy a intervenčních zásahů) a 4. modelem autoregulace osvojování pedagogických dovedností (na základě autodiagnostiky, sebereflexe). B) Ověřit tyto modely na vytypovaných klíčových pedagogických dovednostech v psychologických a pedagogických předmětech, předmětových didaktikách a v rámci pedagogické praxe u vybraných skupin studentů učitelství pro 1. a 2. stupeň základní školy a pro školy střední.
Scientific branches
R&D category
—
CEP classification - main branch
AM - Pedagogy and education
CEP - secondary branch
AN - Psychology
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
Odborný přínos projektu spočívá v rozpracování nového pojetí pedagogické dovednosti, která je zde chápána především jako svébytná vnitřní struktura.Výsledky jsou pečlivě zaznamenány, jsou srozumitelné a adekvátní procesu realizace výzkumu. Význam proj
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 1998
Realization period - end
Jan 1, 2000
Project status
U - Finished project
Latest support payment
—
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP/2001/GA0/GA01GA/U/N/9:4
Data delivery date
—
Finance
Total approved costs
1,492 thou. CZK
Public financial support
1,492 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK