All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

The new approaches to the diagnostics of the pedagogical skills and guide-interference on their structure

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

  • Main participants

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta

  • Contest type

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Nové přístupy k diagnostice pedagogických dovedností a intervenční zásahy do jejich struktury

  • Annotation in Czech

    Smyslem projektu je navrhnout a empiricky ověřit nové přístupy k diagnostice a autodiagnostice pedagogických doveedností a jim odpovídající intervenční a autoregulační zásahy do struktury těchto dovedností. Jeho cílem je: a) navrhnout a popsat vzájemné vazby mezi čtyřmi základními modely: 1. modelem osvojování pedagogických dovedností, 2. modelem reálného průběhu osvojování pedagogických dovedností podmíněným subjektem, 3. modelem vnějšího řízení tohoto osvojovacího procesu (diagnózy a intervenčních zásahů) a 4. modelem autoregulace osvojování pedagogických dovedností (na základě autodiagnostiky, sebereflexe). B) Ověřit tyto modely na vytypovaných klíčových pedagogických dovednostech v psychologických a pedagogických předmětech, předmětových didaktikách a v rámci pedagogické praxe u vybraných skupin studentů učitelství pro 1. a 2. stupeň základní školy a pro školy střední.

Scientific branches

  • R&D category

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

    AN - Psychology

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    Odborný přínos projektu spočívá v rozpracování nového pojetí pedagogické dovednosti, která je zde chápána především jako svébytná vnitřní struktura.Výsledky jsou pečlivě zaznamenány, jsou srozumitelné a adekvátní procesu realizace výzkumu. Význam proj

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 1998

  • Realization period - end

    Jan 1, 2000

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP/2001/GA0/GA01GA/U/N/9:4

  • Data delivery date

Finance

  • Total approved costs

    1,492 thou. CZK

  • Public financial support

    1,492 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK