Acquisition of tacit knowledge of student teachers during their teaching practice
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 17 (SGA0201300005)
Main participants
Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
13-20049S
Alternative language
Project name in Czech
Osvojování tacitních znalostí studenty učitelství v průběhu jejich pedagogické praxe
Annotation in Czech
Projekt vychází z předpokladu, že tacitní znalosti zahrnují dvě základní složky: kognitivní (mentální obraz činnosti) a non-kognitivní (motivaci k činnosti). Odvíjejí se ze studentovy subjektivní teorie výuky a student učitelství si je v průběhu pedagogické praxe osvojuje řešením praktických situací. Motivační účinek mají zejména neočekávané situace. Proces osvojování tacitních znalostí facilituje sebereflexe studentů a sdílení jejich zkušeností se zkušenostmi cvičného učitele. Podstatou projektu je zjistit: 1) jak fungují základní složky tacitních znalostí: kognitivní (mentální obraz činnosti) a non-kognitivní (motivace k činnosti); 2) jak proces osvojování tacitních znalostí ovlivňuje studentovo subjektivní pojetí výuky, povaha pedagogických situací, s nimiž se studenti v průběhu pedagogické praxe setkají a spolupráce (sdílení) studentů se cvičným učitelem. Hlavním předpokládaným výsledkem řešení projektu bude model osvojování tacitních znalostí studentů učitelství utvářených v průběhu jejich pedagogické praxe.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AM - Pedagogy and education
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
Both the process and the planned results correspond to the intentions. The contribution of the project lies in the definition of new epistemological bases of the study of the tacit knowledge of the students of teaching and their empirical application. The results can be used in teacher education. The planned publication results were fulfilled. No shortcomings were found.
Solution timeline
Realization period - beginning
Feb 1, 2013
Realization period - end
Dec 5, 2018
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 12, 2016
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP19-GA0-GA-U/01:1
Data delivery date
Jun 12, 2019
Finance
Total approved costs
4,514 thou. CZK
Public financial support
4,514 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK