All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Interventions into the proces of pedagogical skills development in student teaching at training school

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 2 (SGA02003GA-ST)

  • Main participants

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

Alternative language

  • Project name in Czech

    Intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů učitelství v průběhu jejich praxe na fakultní škole

  • Annotation in Czech

    Podstatou projektu je navrhnout účinné intervence do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů v průběhu jejich praxe na fakultní škole. Intervence budou projektovány tak, aby podporovaly individuální rozvoj studentů, jejich pedagogickéexperimentování, sebereflexi a autoregulaci. Návrh bude vycházet z analýzy intervencí, které v současné době uplatňují cviční učitelé a oboroví didaktikové (také tato analýza bude součástí řešení projektu), nových poznatků psychodidaktiky, pedeutologie apedagogické psychologie i výzkumných poznatků a zkušeností řešitelského týmu. Navržené intervence budou empiricky ověřeny. Nalezení účinných intervencí do procesu rozvíjení pedagogických dovedností studentů v průběhu jejich praxe na fakultní škole budehlavním výsledkem řešení projektu. Současně se předpokládá, že řešení projektu přispěje k hlubšímu poznání zákonitostí individuálního rozvoje pedagogických dovedností studentů učitelství. Dalším výsledkem bude kurikulum kurzu pro cvičné učitele na

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    V - Vynikající výsledky projektu (s mezinárodním významem atd.)

  • Project results evaluation

    The outcomes of the project "Interventions into the process of developing pedagogical skills of future teachers during their teaching practice" include conference proceedings from two international conferences organised by the grant holders (HAVEL, J.; J

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2003

  • Realization period - end

    Jan 1, 2005

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP06-GA0-GA-U/07:6

  • Data delivery date

    Jan 15, 2009

Finance

  • Total approved costs

    1,120 thou. CZK

  • Public financial support

    1,120 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK