Supporting framework education programmes and education policy
Public support
Provider
Ministry of Education, Youth and Sports
Programme
Human Resource
Call for proposals
Lidské zdroje 1 (SMSM2006002E1)
Main participants
—
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
15 809/06-31
Alternative language
Project name in Czech
Podpora rámcových vzdělávacích programů i celé vzdělávací politiky
Annotation in Czech
Úspěch kurikulární reformy - zpracování nových rámcových vzdělávacích programů následované zpracováváním školních vzdělávacích programů - závisí na změnách v ostatních oblastech vzdělávacího systému. Nově koncipovanému kurikulu musí odpovídat pojetí i formy evaluace, především se rozšiřuje se role učitelů a mění se styl jejich práce, což vyžaduje změny v jejich přípravě i dalším vzdělávání. Existuje již řada mezinárodních výzkumů a komparativních studií (především výzkumu OECD PISA), které mapují průběhi výsledky kurikulární reformy a nezbytných souvisejících kroků. Předkládaný výzkumný projekt proto propojuje a analyzuje jejich výsledky, aby odkryl širší souvislosti, nezbytné předpoklady a důsledky reformy v ČR a jiných pokročilých zemích, a aby přispěl k objasnění, jak zlepšit výsledky vzdělávání pro celé žákovské spektrum. Dosažené závěry budou využity v dalším průběhu kurikulární reformy a souvisejících transformačních kroků, uplatní se i jako určitá zpětná vazba při zpracovávání nových rámcovýc
Scientific branches
R&D category
NV - Nonindustrial research (Applied research excluded Industrial research)
CEP classification - main branch
AM - Pedagogy and education
CEP - secondary branch
AO - Sociology, demography
CEP - another secondary branch
AN - Psychology
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The course of research and the project results fully comply with the proposed tasks. The research output provides applicable recommendations. Established findings can be used for further scientific monitoring of the field od education.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jul 1, 2006
Realization period - end
Dec 31, 2008
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Feb 15, 2008
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP09-MSM-2E-U/01:1
Data delivery date
Jun 25, 2009
Finance
Total approved costs
3,863 thou. CZK
Public financial support
3,863 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK