All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”
2E06035

Supporting framework education programmes and education policy

Public support

  • Provider

    Ministry of Education, Youth and Sports

  • Programme

    Human Resource

  • Call for proposals

    Lidské zdroje 1 (SMSM2006002E1)

  • Main participants

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    15 809/06-31

Alternative language

  • Project name in Czech

    Podpora rámcových vzdělávacích programů i celé vzdělávací politiky

  • Annotation in Czech

    Úspěch kurikulární reformy - zpracování nových rámcových vzdělávacích programů následované zpracováváním školních vzdělávacích programů - závisí na změnách v ostatních oblastech vzdělávacího systému. Nově koncipovanému kurikulu musí odpovídat pojetí i formy evaluace, především se rozšiřuje se role učitelů a mění se styl jejich práce, což vyžaduje změny v jejich přípravě i dalším vzdělávání. Existuje již řada mezinárodních výzkumů a komparativních studií (především výzkumu OECD PISA), které mapují průběhi výsledky kurikulární reformy a nezbytných souvisejících kroků. Předkládaný výzkumný projekt proto propojuje a analyzuje jejich výsledky, aby odkryl širší souvislosti, nezbytné předpoklady a důsledky reformy v ČR a jiných pokročilých zemích, a aby přispěl k objasnění, jak zlepšit výsledky vzdělávání pro celé žákovské spektrum. Dosažené závěry budou využity v dalším průběhu kurikulární reformy a souvisejících transformačních kroků, uplatní se i jako určitá zpětná vazba při zpracovávání nových rámcovýc

Scientific branches

  • R&D category

    NV - Nonindustrial research (Applied research excluded Industrial research)

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

    AO - Sociology, demography

  • CEP - another secondary branch

    AN - Psychology

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50101 - Psychology (including human - machine relations)<br>50102 - Psychology, special (including therapy for learning, speech, hearing, visual and other physical and mental disabilities);<br>50103 - Cognitive sciences<br>50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)<br>50401 - Sociology<br>50402 - Demography<br>50403 - Social topics (Women´s and gender studies; Social issues; Family studies; Social work)<br>50704 - Environmental sciences (social aspects)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The course of research and the project results fully comply with the proposed tasks. The research output provides applicable recommendations. Established findings can be used for further scientific monitoring of the field od education.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jul 1, 2006

  • Realization period - end

    Dec 31, 2008

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Feb 15, 2008

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP09-MSM-2E-U/01:1

  • Data delivery date

    Jun 25, 2009

Finance

  • Total approved costs

    3,863 thou. CZK

  • Public financial support

    3,863 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK