All

What are you looking for?

All
Projects
Results
Organizations

Quick search

  • Projects supported by TA ČR
  • Excellent projects
  • Projects with the highest public support
  • Current projects

Smart search

  • That is how I find a specific +word
  • That is how I leave the -word out of the results
  • “That is how I can find the whole phrase”

Between acceptance and resistance: Teachers' perceptions of curriculum changes 10 years into the reform implementation

Public support

  • Provider

    Czech Science Foundation

  • Programme

    Standard projects

  • Call for proposals

    Standardní projekty 19 (SGA0201500001)

  • Main participants

    Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta

  • Contest type

    VS - Public tender

  • Contract ID

    15-05122S

Alternative language

  • Project name in Czech

    Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy

  • Annotation in Czech

    Projekt reaguje na skutečnost, že v posledním desetiletí je v českém školském systému implementována kurikulární reforma, která se v úrovni základního školství prozatím nestala předmětem adekvátní výzkumné pozornosti. Předložený projekt se zaměřuje na učitele, kteří jsou považováni za hlavní aktéry edukační změny. Jeho cílem je: (a) na kontinuu mezi akceptací a resistencí podchytit vnímání (percepce) nových kurikulárních dokumentů a procesu implementace kurikulární reformy učiteli, (b) analyzovat vztah mezi učitelskými percepcemi nových kurikulárních dokumentů a implementací reformy, (c) identifikovat faktory ovlivňující tyto učitelské percepce. Výzkum bude probíhat ve třech fázích: v první fázi bude na základě reprezentativního dotazníkového šetření zkoumáno učitelské vnímání kurikulárních dokumentů a procesů v kontextu dalších proměnných, ve druhé fázi půjde o hloubkové rozhovory s učiteli v roli tvůrců kurikula, ve třetí fázi budou zpracovány případové studie. Výsledky (publikace)budou relevantní v rovině základního výzkumu, vzdělávací politiky i školní praxe.

Scientific branches

  • R&D category

    ZV - Basic research

  • CEP classification - main branch

    AM - Pedagogy and education

  • CEP - secondary branch

  • CEP - another secondary branch

  • OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)

    50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)

Completed project evaluation

  • Provider evaluation

    U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)

  • Project results evaluation

    The aims of the research project were achieved according to the project proposal. The evaluation board appreciates the results of the project, which enrich the current knowledge in the research of curricular changes in the Czech Republic within a 10-year period since its implementation. The presented results successfully fulfill the original project intentions.

Solution timeline

  • Realization period - beginning

    Jan 1, 2015

  • Realization period - end

    Apr 25, 2019

  • Project status

    U - Finished project

  • Latest support payment

    Apr 5, 2017

Data delivery to CEP

  • Confidentiality

    S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů

  • Data delivery code

    CEP20-GA0-GA-U/01:1

  • Data delivery date

    Jul 2, 2020

Finance

  • Total approved costs

    3,073 thou. CZK

  • Public financial support

    3,073 thou. CZK

  • Other public sources

    0 thou. CZK

  • Non public and foreign sources

    0 thou. CZK