Between acceptance and resistance: Teachers' perceptions of curriculum changes 10 years into the reform implementation
Public support
Provider
Czech Science Foundation
Programme
Standard projects
Call for proposals
Standardní projekty 19 (SGA0201500001)
Main participants
Masarykova univerzita / Pedagogická fakulta
Contest type
VS - Public tender
Contract ID
15-05122S
Alternative language
Project name in Czech
Mezi akceptací a resistencí: Vnímání kurikulárních změn učiteli v období deseti let implementace reformy
Annotation in Czech
Projekt reaguje na skutečnost, že v posledním desetiletí je v českém školském systému implementována kurikulární reforma, která se v úrovni základního školství prozatím nestala předmětem adekvátní výzkumné pozornosti. Předložený projekt se zaměřuje na učitele, kteří jsou považováni za hlavní aktéry edukační změny. Jeho cílem je: (a) na kontinuu mezi akceptací a resistencí podchytit vnímání (percepce) nových kurikulárních dokumentů a procesu implementace kurikulární reformy učiteli, (b) analyzovat vztah mezi učitelskými percepcemi nových kurikulárních dokumentů a implementací reformy, (c) identifikovat faktory ovlivňující tyto učitelské percepce. Výzkum bude probíhat ve třech fázích: v první fázi bude na základě reprezentativního dotazníkového šetření zkoumáno učitelské vnímání kurikulárních dokumentů a procesů v kontextu dalších proměnných, ve druhé fázi půjde o hloubkové rozhovory s učiteli v roli tvůrců kurikula, ve třetí fázi budou zpracovány případové studie. Výsledky (publikace)budou relevantní v rovině základního výzkumu, vzdělávací politiky i školní praxe.
Scientific branches
R&D category
ZV - Basic research
CEP classification - main branch
AM - Pedagogy and education
CEP - secondary branch
—
CEP - another secondary branch
—
OECD FORD - equivalent branches <br>(according to the <a href="http://www.vyzkum.cz/storage/att/E6EF7938F0E854BAE520AC119FB22E8D/Prevodnik_oboru_Frascati.pdf">converter</a>)
50301 - Education, general; including training, pedagogy, didactics [and education systems]<br>50302 - Education, special (to gifted persons, those with learning disabilities)
Completed project evaluation
Provider evaluation
U - Uspěl podle zadání (s publikovanými či patentovanými výsledky atd.)
Project results evaluation
The aims of the research project were achieved according to the project proposal. The evaluation board appreciates the results of the project, which enrich the current knowledge in the research of curricular changes in the Czech Republic within a 10-year period since its implementation. The presented results successfully fulfill the original project intentions.
Solution timeline
Realization period - beginning
Jan 1, 2015
Realization period - end
Apr 25, 2019
Project status
U - Finished project
Latest support payment
Apr 5, 2017
Data delivery to CEP
Confidentiality
S - Úplné a pravdivé údaje o projektu nepodléhají ochraně podle zvláštních právních předpisů
Data delivery code
CEP20-GA0-GA-U/01:1
Data delivery date
Jul 2, 2020
Finance
Total approved costs
3,073 thou. CZK
Public financial support
3,073 thou. CZK
Other public sources
0 thou. CZK
Non public and foreign sources
0 thou. CZK